• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Daytona 116520LN med keramisk bezel

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Nya stål Daytonan med keramisk bezel presenterades precis på Baselworld. Jävlar vsd snygg den är! Reffen på nya har tillägget "LN". Någon som har vet prisuppgift eller om den nuvarande kommer fortsätta säljas?

RPR_Rolex_daytona_2016_black.jpg

RPR_Rolex_daytona_2016_white_blackRegister.jpg
 
Är det någon som har gissningar på vad detta betyder för nuvarande modellen och dess pris både som ny och begagnad? Är väldigt sugen på att försöka ro åt mig en sådan nu:)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Mycket trevlig, har aldrig funderat på Daytona men nu suger det i tarmen. Antagligen skitsvår att få tag i.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Hysteriskt. Hade varit coolare om de körde bakelit inlägg men var ju klart att det skulle komma med keramisk
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Spontan reaktion; fy satan vad nice, äntligen! Nu såhär 3 timmar senare; är inte 116520 snyggare egentligen?
Och är inte 16520 snyggare än 116520? Och är inte alla versioner innan än det snyggare än 16520? Där har du svaret.. ;)

(Tycker dock att nya är fan så mycket bättre än 116520, som är en av de tråkigaste klockorna i rolex sortiment)
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Och är inte 16520 snyggare än 116520? Och är inte alla versioner innan än det snyggare än 16520? Där har du svaret.. ;)

(Tycker dock att nya är fan så mycket bättre än 116520, som är en av de tråkigaste klockorna i rolex sortiment)
116520 kan för en inbiten tyckas vara tråkig men likt förbannat så är det den klockan som mina icke klockintresserade vänner och bekanta tycker är den absolut snyggaste klockan samt den klockan som alla verkligen vill ha och dreglar över när dem testar den! Det är nå magiskt med Daytonas klassiska snitt och design!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Den tråden är så rörig så det är inte mig emot att man skapar trådar om diverse klockor som först togs upp där.
F ö tycker jag den är lite överhypead beträffande designen. Klickar inte riktigt
Fortfarande bara en Daytona man slängt på en keramisk ring på...
Daytonan sitter OK på handleden, men man ser fan inte ens tiden. Rörigare tavla får man leta efter.
 
Senast ändrad:
Topp