Alpha_Omega
Basic
- Pris
- 400
- Returpolicy
- En hederssak
- Bilder Skickat
- Ja
Tjenare!
Rensat lite i gömmorna och hittat en del härliga plagg som får för lite kärlek. Samtliga plagg finns att hämta och prova i Täby, men kan även skicka på köparens bekostnad. Har försökt att ta mått så bra som möjligt, men så alla tar mått olika så bör man ta höjd för att måtten kan avvika med +- 1cm. Säg till om du vill ha fler bilder, eller andra mått så löser jag det. Har flera referenser från liknande försäljningar!
Kostym
SÅLT Först ut är helt otrolig marinblå kostym från lyxhuset Canali i storlek 50 för dig som vill se bäst ut på kontoret i höst eller kanske gå bäst klädd till på bröllop eller fest. Vågar påstå att denna är i nyskick då den används en gång med tillhörande kemtvätt. Fantastiskt skönt ulltyg, som är tunt nog att funka året om och självklart är kavajen sydd med full kanvas som verkligen formar sig efter kroppen. Tyget har en lyster som gör den spännande även fast den ”bara” är marinblå. Både kvalitet och utseende är hästlängder från standardprylar från OJ, Tiger osv. Nypris på dessa är ca 18 000, jag vill ha 1500kr.
Mått kavaj
Axel 45
Midja 51
Ärm 65
Mått byxor
Midja 44
Benlängd 80
Kavajer (och uddabyxor till en kavaj)
En helt makalöst fin ullkavaj från Kiton i mycket bra skick. Tyget i 100% borstad ull är det mjukaste jag någonsin provat, även jämfört med kavajer i 100% Kashmir. Tyget är lätt borstat vilket ger en känsla som liknar flanell men betydligt nättare. Sömnad, tyg och känsla är så bra som det kan bli med RTW, vilken är logiskt givet att nypriserna för en Kitonkavaj ligger mellan 60-70 000kr. Storleken är angiven till 49, vilket motsvarar en storlek mellan 48-50. Var dock noga med att läsa måtten och jämför med din favoritkavaj. På grund av plaggets kvalitet, nypris och det fina skicket så vill jag ha 1750 för den, eller3000 2300 om du köper den tillsammans med tillhörande uddabyxor (se nästa plagg)
Mått
Axel 45
Midja 49,5
Ärmlängd 63
Längd från nacksöm 75
Näst på tur är ett par midnattsblå uddabyxor från Kiton som köptes i set med kavajen. Bättre kvalitet än såhär finns knappt att få tag på RTW. Byxorna är i 100% tunnt ulltyg som är mjukt som smör. Tyget är sydd med viss twillstruktur som gör byxorna lite mer intressanta som uddabyxor. Strukturen syns bäst på sista bilden. Skicket är bra med undantag för en tråddragning vid höger lår som säkert kan åtgärdas hos skräddare, samt en knapp framtill som är på väg o lossna men som enkelt kan sys fast igen (se foton för att se bristerna). Byxorna är liksom kavajen i storlek 49, alltså Kitons version av en storlek mellan 48 och 50. Se mått för att försäkra dig om rätt passform. Nypris på dessa ligger kring 12 000kr, men pga de mindre bristerna så släpper jag dem för1000 750 eller totalt 3000 2300 om de om de köpts tillsammans med kavajen.
MÅTT
Midja 44
Innerbenslängd 81
Lårvidd 27
Fotvidd 21,5
Härnäst en grym grå kavaj från lyxhuset Caruso, i magiskt 130S ulltyg för dig som vill va bäst klädd på kontoret utan att tumma på känslan. Lite ljusare mellangrå färg, och tyget har en lyster som gör att den inte blir tråkig trots att den är grå. Kavajen är sval och skön och formar sig bra efter kroppen. Som vanligt med italienska lyxskräddare så sömnaden perfekt, och du känner kvaliteten direkt du tar den på dig.
Nypriset låg krig 12 000kr, jag vill ha1000 700kr 600kr
Mått
Axel 45
Midja 50
Ärmlängd 66
Sist ut en grym kavaj från lyxiga Zegna i en ullblandning på 50% ull 45% Bomull och 5% Kashmir. Modellen heter light, och precis som namnet antyder är det väldigt lätt och luftig. Mycket bra skick och kvalitet liksom tyget imponerar både i lyster och känsla samtidigt som den är tunn och lätt nog att funka året om. Storleken är 50 och skulle säga att den är true to size. Se gärna mått och jämför med någon kavaj som passar bra. Nypris på dessa ligger kring 8-9000kr, jag vill ha600kr 500kr
MÅTT
Axel 46,5
Midja 49,5
Ärmlängd 64,5
Längd 76
Byxor
SÅLDA Ett par vita jeans från Kiton för dig som vill ha ultralyx som inte gör bort sig i de fina salongerna. Fantastisk kvalitet med massor av fina detaljer som sig bör med ett nypris norr om 10k. Mycket bra skick, och tyget är tunnt, skönt och lyxigt. Storlek 32, se mått nedan
Mått:
Midja 41
Benlängd 82
Fotvidd 21
För dessa vill jag ha 750kr
SÅLDA Näst på tur är ett par vita byxor från ultralyxiga Brunello Cucinelli i storlek 50. Otroligt luftigt bomullstyg med slag, som funkar året om men gör sig bäst på sommaren. Mycket bra skick helt utan fläckar. Nypris ca 10k, jag vill ha 700 för dem.
Mått:
Midja 44
Benlängd 81
Fotvidd 20,5
Slag 4cm
SÅLD Näst på tur är ett par beiga chinos från ultralyxiga Brunello Cucinelli i storlek 48. Brallorna är för dig som vill ha det bästa, där både material och sömnadskonst är bästa möjliga. Skulle säga att skicket är mycket bra, utan tydliga slitningar eller fläckar. Nypris på dessa ligger kring 10k, jag vill ha750kr 700kr för dem.
Mått
Midja 43
Benlängd 81
Fotvidd 20,5
Slag 4cm
Näst på tur ett par mycket fina mörkgrå ullbyxor från Canali (via Harrods) i stl 48. Fint skick, förutom att det saknas en knapp till ena bakfickan. Nypris ligger kring 5-6000kr jag vill ha500kr 400kr för dem. Perfekta som uddabyxor till mörkblå kavajer, och tyget är som vanligt från Canali grymt skönt med snyggt fall.
MÅTT
Midja 43
Innerbenslängd 81
Fotvidd 22
Sist ut ett par enklare, men ändå fantastiska chinos från Asket i storlek 34/34 Slim. Trots att de är märkta Slim så vågar jag påstå att de inte är särskilt slimade. Som vanligt med plagg från Asket är kvaliteten grym. I princip oanvända så skulle påstå att de är i nyskick. Nypris 1800 jag vill ha400kr 300kr för dem.
Rensat lite i gömmorna och hittat en del härliga plagg som får för lite kärlek. Samtliga plagg finns att hämta och prova i Täby, men kan även skicka på köparens bekostnad. Har försökt att ta mått så bra som möjligt, men så alla tar mått olika så bör man ta höjd för att måtten kan avvika med +- 1cm. Säg till om du vill ha fler bilder, eller andra mått så löser jag det. Har flera referenser från liknande försäljningar!
Kostym
SÅLT Först ut är helt otrolig marinblå kostym från lyxhuset Canali i storlek 50 för dig som vill se bäst ut på kontoret i höst eller kanske gå bäst klädd till på bröllop eller fest. Vågar påstå att denna är i nyskick då den används en gång med tillhörande kemtvätt. Fantastiskt skönt ulltyg, som är tunt nog att funka året om och självklart är kavajen sydd med full kanvas som verkligen formar sig efter kroppen. Tyget har en lyster som gör den spännande även fast den ”bara” är marinblå. Både kvalitet och utseende är hästlängder från standardprylar från OJ, Tiger osv. Nypris på dessa är ca 18 000, jag vill ha 1500kr.
Mått kavaj
Axel 45
Midja 51
Ärm 65
Mått byxor
Midja 44
Benlängd 80
Kavajer (och uddabyxor till en kavaj)
En helt makalöst fin ullkavaj från Kiton i mycket bra skick. Tyget i 100% borstad ull är det mjukaste jag någonsin provat, även jämfört med kavajer i 100% Kashmir. Tyget är lätt borstat vilket ger en känsla som liknar flanell men betydligt nättare. Sömnad, tyg och känsla är så bra som det kan bli med RTW, vilken är logiskt givet att nypriserna för en Kitonkavaj ligger mellan 60-70 000kr. Storleken är angiven till 49, vilket motsvarar en storlek mellan 48-50. Var dock noga med att läsa måtten och jämför med din favoritkavaj. På grund av plaggets kvalitet, nypris och det fina skicket så vill jag ha 1750 för den, eller
Mått
Axel 45
Midja 49,5
Ärmlängd 63
Längd från nacksöm 75
Näst på tur är ett par midnattsblå uddabyxor från Kiton som köptes i set med kavajen. Bättre kvalitet än såhär finns knappt att få tag på RTW. Byxorna är i 100% tunnt ulltyg som är mjukt som smör. Tyget är sydd med viss twillstruktur som gör byxorna lite mer intressanta som uddabyxor. Strukturen syns bäst på sista bilden. Skicket är bra med undantag för en tråddragning vid höger lår som säkert kan åtgärdas hos skräddare, samt en knapp framtill som är på väg o lossna men som enkelt kan sys fast igen (se foton för att se bristerna). Byxorna är liksom kavajen i storlek 49, alltså Kitons version av en storlek mellan 48 och 50. Se mått för att försäkra dig om rätt passform. Nypris på dessa ligger kring 12 000kr, men pga de mindre bristerna så släpper jag dem för
MÅTT
Midja 44
Innerbenslängd 81
Lårvidd 27
Fotvidd 21,5
Härnäst en grym grå kavaj från lyxhuset Caruso, i magiskt 130S ulltyg för dig som vill va bäst klädd på kontoret utan att tumma på känslan. Lite ljusare mellangrå färg, och tyget har en lyster som gör att den inte blir tråkig trots att den är grå. Kavajen är sval och skön och formar sig bra efter kroppen. Som vanligt med italienska lyxskräddare så sömnaden perfekt, och du känner kvaliteten direkt du tar den på dig.
Nypriset låg krig 12 000kr, jag vill ha
Mått
Axel 45
Midja 50
Ärmlängd 66
Sist ut en grym kavaj från lyxiga Zegna i en ullblandning på 50% ull 45% Bomull och 5% Kashmir. Modellen heter light, och precis som namnet antyder är det väldigt lätt och luftig. Mycket bra skick och kvalitet liksom tyget imponerar både i lyster och känsla samtidigt som den är tunn och lätt nog att funka året om. Storleken är 50 och skulle säga att den är true to size. Se gärna mått och jämför med någon kavaj som passar bra. Nypris på dessa ligger kring 8-9000kr, jag vill ha
MÅTT
Axel 46,5
Midja 49,5
Ärmlängd 64,5
Längd 76
Byxor
SÅLDA Ett par vita jeans från Kiton för dig som vill ha ultralyx som inte gör bort sig i de fina salongerna. Fantastisk kvalitet med massor av fina detaljer som sig bör med ett nypris norr om 10k. Mycket bra skick, och tyget är tunnt, skönt och lyxigt. Storlek 32, se mått nedan
Mått:
Midja 41
Benlängd 82
Fotvidd 21
För dessa vill jag ha 750kr
SÅLDA Näst på tur är ett par vita byxor från ultralyxiga Brunello Cucinelli i storlek 50. Otroligt luftigt bomullstyg med slag, som funkar året om men gör sig bäst på sommaren. Mycket bra skick helt utan fläckar. Nypris ca 10k, jag vill ha 700 för dem.
Mått:
Midja 44
Benlängd 81
Fotvidd 20,5
Slag 4cm
SÅLD Näst på tur är ett par beiga chinos från ultralyxiga Brunello Cucinelli i storlek 48. Brallorna är för dig som vill ha det bästa, där både material och sömnadskonst är bästa möjliga. Skulle säga att skicket är mycket bra, utan tydliga slitningar eller fläckar. Nypris på dessa ligger kring 10k, jag vill ha
Mått
Midja 43
Benlängd 81
Fotvidd 20,5
Slag 4cm
Näst på tur ett par mycket fina mörkgrå ullbyxor från Canali (via Harrods) i stl 48. Fint skick, förutom att det saknas en knapp till ena bakfickan. Nypris ligger kring 5-6000kr jag vill ha
MÅTT
Midja 43
Innerbenslängd 81
Fotvidd 22
Sist ut ett par enklare, men ändå fantastiska chinos från Asket i storlek 34/34 Slim. Trots att de är märkta Slim så vågar jag påstå att de inte är särskilt slimade. Som vanligt med plagg från Asket är kvaliteten grym. I princip oanvända så skulle påstå att de är i nyskick. Nypris 1800 jag vill ha
Bilagor
Senast ändrad: