• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya titlar

Basic låter I mina öron som något tillhörande en viss funktion och att brons vore mer passande. Men det kanske bara är jag. Såg det funnits när titlar var baserade på metaller.
Mina 5 öre.

Basic låter I mina öron som något tillhörande en viss funktion och att brons vore mer passande. Men det kanske bara är jag. Såg det funnits när titlar var baserade på metaller.
Mina 5 öre.
Vi som är Basic har en viss funktion - vi är kanonmat vid krig. Vi är den där första skräpklockan som köps på loppis som totalt massakreras när någon ska lära sig mecka med klockor.
Vi har inte bevisat vår ädelhet ännu. Vi är bara Basic.

Har någon förslag på annan stege med titlar så är vi öppna för förslag :)
Jag tycker de är ok. Om man tycker att "basic" är konstig kan man ändra det till "järn" eller "brons".

Oavsett vad det är så är det bra om det är just en stege, där de flesta inser att steg1 < steg2 < steg3... osv, annars är det lite poänglöst.

(Vilket inte var fallet med klockmärken som vi hade ett tag, eller Star Wars-tema, och liknande.)

Vad tjänar titlarna för syfte? För mig är det enbart en rolig grej och då är det roligare med mer godtycklig skala. Klockmärken är perfekt för ett klockforum. Vill man veta hur många inlägg en användare skrivit (tex inför en affär) är det bara att klicka på profilbilden.

Nuvarande skala är bara tråkig.

Vad tjänar titlarna för syfte? För mig är det enbart en rolig grej och då är det roligare med mer godtycklig skala. Klockmärken är perfekt för ett klockforum. Vill man veta hur många inlägg en användare skrivit (tex inför en affär) är det bara att klicka på profilbilden.

Vi har haft klockmärken tidigare om jag minns rätt.

Mina 5 öre.
Stegen följer Eurobonusnivåerna där första nivån heter just Basic. Lite tråkigt kanske men det är logiken bakom nuvarande titlar

Då kan man lika gärna ta bort det. Eller slumpa ut dem. Eller låta alla sätta vad de vill, som nån slags titel. (En del har ju en speciell titel redan.) Eller helt enkelt bara visa antalet inlägg direkt. Att ha en "stege" (baserat på antal inlägg) som inte är en stege är totalt poänglöst.

Röstar också för ståndssamhället men om det skall vara något nytt så går nog soldat och befälsstrukturen från en romersk legion alltid hem i stugorna?

Med början på Hastati, Principes, Triari, Tesserarius, Optio, Evocati, Pilus prior, Primus Pilus, Preafectus castorun och slutligen Dux Legatus.

(Med reservation för felskrivningar).

Här kommer ett par fler beprövade förslag:

• Barbafamiljen
  • Bring back Star Wars flygplan fast den här gången i omvänd ordning
  • Klockmärken där Rolex är högsta nivå man kan få
  • Tripp, Trapp, Trull, följt av Tripptripp, Tripptrapp, Tripptrull, osv...
  • Kattdjur, där Basic är en gullig kattunge
  • Ole, Dole, Doff, Kinke, osv...
  • 150 original Pokemons, vilket gör att du snabbare evolvar, folk får dopaminkickar av att evolva, och blir således mer aktiva på forumet

Röstar också för ståndssamhället men om det skall vara något nytt så går nog soldat och befälsstrukturen från en romersk legion alltid hem i stugorna?

Med början på Hastati, Principes, Triari, Tesserarius, Optio, Evocati, Pilus prior, Primus Pilus, Preafectus castorun och slutligen Dux Legatus.

(Med reservation för felskrivningar).
Så länge jag får vara imperator så.

Så länge jag får vara imperator så.
Pax för Salacious B. Crumb

nedladdning.jpeg

Kanske adelsklasser?
Om inte annat för att det vore kul om några med låga nummer fick ”ointroducerad” som titel.

Funkar utmärkt som det är ...Inga nya tramstitlar, tack. 🧐
Håller helt med, tyckte också att tidigare variant med klockmärke var helt ok. Men nuvarande är tydligare. Är ju olika benämning för samma sak ändå, antalet poster på forumet, med avseende på standard titlarna då.

Jag är otroligt glad och stolt att mina inlägg uppskattats och gillats till den grad att jag blivit tilldelad en egen titel. Ser fler användare som har speciella titlar och vore kul att höra historien bakom dem. 😅

Håller helt med, tyckte också att tidigare variant med klockmärke var helt ok. Men nuvarande är tydligare. Är ju olika benämning för samma sak ändå, antalet poster på forumet, med avseende på standard titlarna då.

Jag är otroligt glad och stolt att mina inlägg uppskattats och gillats till den grad att jag blivit tilldelad en egen titel. Ser fler användare som har speciella titlar och vore kul att höra historien bakom dem. 😅
Jag är klocksveriges mest kreativa fotograf ända sen gula tiden, även om en del kretiner förväxlar kreativitet med ofokus. Därav min titel, en hyllning helt enkelt. Heja mig!

Tillbaka
Topp