• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya villkor Swish Swedbank

MaiPenRai

Silver
2-Faktor
Fick ett meddelande från min bank gällande nya villkor vid betalning via Swish.
Är detta ngt som gäller alla banker eller endast Swedbanks kunder?
Känns som om Swish betalning inte längre blir ett användbart sätt för oss här på KS och vi får förlita oss på Banköverföringar.
Fördelar/Nackdelar?

1000004931.jpg

Känns som om Swish betalning inte längre blir ett användbart sätt för oss här på KS och vi får förlita oss på Banköverföringar.
Fördelar/Nackdelar?

1000004931.jpg
Det står dock att man fortfarande kan sätta en högre tillfällig beloppsgräns, vilket även krävs idag om det är över 15 000 har jag för mig.

Eller menar de att 10k blir maxtaket oavsett 🤨.

Det står dock att man fortfarande kan sätta en högre tillfällig beloppsgräns, vilket även krävs idag om det är över 15 000 har jag för mig.

Beloppsgränserna kan höjas till max 10000/dag.
En ordentlig sänkning från dagens maxtak på 100 000.

Fördelar/Nackdelar?

1000004931.jpg
LF har 150k som gräns om man föranmäler. Vilken bank är detta?

Detta. Även om det är otydligt så tolkar jag det fortfarande som att den "högre tillfälliga beloppsgränsen" inte är detsamma som den dagliga beloppsgränsen. Dvs. denna innefattas inte av begränsningen på 10k. Men långt ifrån säker.

För att svara TS, har inte fått något liknande meddelande från min bank (Danske Bank)

Varje bank har sina egna beloppsgränser och regler. SEB har haft 15K/dygn i kanske fem år nu? För tillfällig beloppsgräns över det upp till 150K har man tvingats ringa dom. Ibland har jag löst det med att delswisha för att slippa ringa, ett swish på kvällen och sedan på morgonen när det blivit nytt dygn.

Det borde inte bli ett problem så länge du ringer banken för att få en tillfällig höjning. Det här är endast för att göra det svårare för bedragare att lura dig på pengar

Det borde inte bli ett problem så länge du ringer banken för att få en tillfällig höjning. Det här är endast för att göra det svårare för bedragare att lura dig på pengar
Nej, det är inga problem. Lite störigt bara… -Vad skall du köpa? Bil? Nä, en klocka… -Var kommer pengarna ifrån? -Mitt sparkonto… :rolleyes:

Iofs så är det kanske inte den prisgruppen på klockor den här tråden handlar om så det är egentligen ingen större förändring? Blev snurrig när du nämde bilar
Bilar är nog det vanligaste vid lite högre swishbelopp... rundar av med att konstatera att man verkar kunna swisha iaf 100k från samtliga banker, själv kan jag swisha 150k (med att förstås ringa SEB innan).

Tänk på att alltid skriva något form av kvitto, skapat i Word/som handskrivet, så är båda av nytta ifall de skulle undra något kring transaktionen 👍

Jag har Swedbank och man kan fortfarande höja daglig gräns temporärt, enkelt via deras app till 100k.
10k är den högsta inställningen du kan ha löpande utan att behöva logga in i appen och höja dagliga gränsen manuellt.

Så ni behöver inte byta bank och Swish funkar fint för affärer upp till 100k :)

Tillbaka
Topp