• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nybörjare behöver hjälp

FBI_84

Breitling
Hej
Är ny på klocksnack samt i klockvärlden men skulle behöva lite hjälp.
Har ev fått ett erbjudande att köpa en rolex submariner hulk 116610LV

1.Är det stort värdefall på dessa?
2.Klockan är uttagen i Tyskland 2018 spelar det någon roll?
3.Annat man ska tänka på är helt nybörjare när det gäller klockor.
4.Vart ska man göra upp affären - ska det göras på AD för att kolla äkthet samt säkerhet?
Tacksam för all hjälp,vill inte åka på en blåsning.

Mvh
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Välkommen till kuddrummet aka klocksnack

1, nej, tvärt om
2, nej
3, stäm av cert och numret på klockan
4, är det på Chrono24 så är det vara att köra, helst med kundmedelskonto. Annars är det bara att åka och hämta f2f

Lycka till
 

FBI_84

Breitling
Hej
Tack för hjälpen, det är en privatperson som säljer och jag skulle gärna vilja att någon som kan klockor kollar på den, därav min fråga om man ska träffas på nån AD?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Hej
Tack för hjälpen, det är en privatperson som säljer och jag skulle gärna vilja att någon som kan klockor kollar på den, därav min fråga om man ska träffas på nån AD?
Ja, men då får det väl bli i Tyskland, men be om bilder på certet och klockan serienummer. Be honom också skicka 2 bilder på valfri tid tex 15:27 och 21:33 så du vet att han faktiskt har klockan i sin ägo
 

FBI_84

Breitling
Haha förlåt jag som är otydlig
Klockan är såld i Tyskland som ny 2018 men nu är det en kille i Stockholm som säljer den privat så vad jag vet är det 2 ägare, en i Tyskland och nu en i Sverige.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Haha förlåt jag som är otydlig
Klockan är såld i Tyskland som ny 2018 men nu är det en kille i Stockholm som säljer den privat så vad jag vet är det 2 ägare, en i Tyskland och nu en i Sverige.
Ok, men då är bara att åka och träffa hen, har du några bilder du kan posta här så jag kan se klockan?
 

FBI_84

Breitling
Enda bild jag har.
 

Bilagor

  • 9911A82A-36A3-4674-9B5B-EA234E3C7FAF.jpeg
    9911A82A-36A3-4674-9B5B-EA234E3C7FAF.jpeg
    124.9 KB · Visningar: 1

FBI_84

Breitling
Han vill ha 50 000kr plus min breitling chronomat 44 guld/stål
Vad tycker du? Jag har ingen aning, har försökt googla men är osäker.
 

FBI_84

Breitling
Aha ok
Vad är båda värda enligt dig
Min Chronomat ligger på ca 60-70 på blocket
Vet dock inte om den är värd det.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Även om din klocka är värd 60 så är 110 för lågt för en hulk för 2018 den ligger väl snarare på 140 idag

Menar inget illa, men som sagt verkar det för bra för att vara sant så är det troligen det
 

FBI_84

Breitling
Nej nej jag tar inte illa upp, uppskattar all hjälp Jag kan få.
Ok får tacka för hjälpen, jag vart sugen när jag fick erbjudandet men ska försöka lugna mig så man inte åker på nåt skit.
Trevlig kväll.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Nej nej jag tar inte illa upp, uppskattar all hjälp Jag kan få.
Ok får tacka för hjälpen, jag vart sugen när jag fick erbjudandet men ska försöka lugna mig så man inte åker på nåt skit.
Trevlig kväll.
Har nyligen varit ned om en liknande affär som en vän gjorde. Visade sig vara en blåsning. Kostade honom dock bara 5000kr som han lade i handpenning men en polisanmälan är upprättad. Även om den blir nedlagd förstås
 

Roserud

Breitling
Skulle rekommendera dig att gå till AD för F2F affär där de hjälper dig att verifiera Rolexen, dock låter just denna deal som övriga skrev för bra för att vara sann.

Lita alltid på magkänslan är mitt tips! :)
 

FBI_84

Breitling
Tack allihopa för hjälpen,
Kommer ev bli affär men då endast via AD har prata med nymans ur och dom kan göra en värdering av den för 500kr och tar ca 1 dag, ringde runt till olika men dom flesta ville ha 1 vecka på sig.
Återigen tack för hjälpen.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Tack allihopa för hjälpen,
Kommer ev bli affär men då endast via AD har prata med nymans ur och dom kan göra en värdering av den för 500kr och tar ca 1 dag, ringde runt till olika men dom flesta ville ha 1 vecka på sig.
Återigen tack för hjälpen.
Lysande, då är du safe. Vore ju kul om allt stämmer. Lycka till.

Meddela gärna vad säljaren säger om att ses på @Nymans Ur 1851 , spännande att höra
 

Colb

Breitling
2-Faktor
Tack allihopa för hjälpen,
Kommer ev bli affär men då endast via AD har prata med nymans ur och dom kan göra en värdering av den för 500kr och tar ca 1 dag, ringde runt till olika men dom flesta ville ha 1 vecka på sig.
Återigen tack för hjälpen.
Lycka till. Kan ju bli ett riktigt kap för dig :)
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ja eventuellt men jag är fortfarande väldigt skeptisk, vi får se.
Meddelar om det blir nån affär.
Be om fler bilder till att börja med. Klockan på den bilden du har ser legit ut men se till att få några där han har ställt den på olika tider som @Margarinkungen föreslår ovan och se till att någon verifierar den som äkta i samband med eventuell affär. Jag har dålig koll på hur mkt din Bratte är värd men det känns knepigt att någon skulle byta bort en Hulk för för lite pengar. Den (Hulken alltså) är ju inte särskilt svårsåld precis...
Jag hade backat om jag vore du.
Oavsett - lycka till!
 
Topp