Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Bra tanke Franke" men skippa quartzen...det kan du köpa när du har några fler klockor i samlingen och börja gilla lite udda grejer.Cliff, har slagit ett och annat på ex denna https://www.chrono24.se/omega/seamaster-professional--id4511545.htm
Skippa dom andra på listan, i synnerhet Tag,och köp en billig beg PO Omega..om det går. ..hade du haft lite större budget hade en Breitling Emergency varit ett bra alternativ.
Btw...köp inget nytt och köp här på KS.
Blir knappast en PO för 15k, knappt en 300m
Beg bratte, lätt bästa valet i mitt tycke.
Nej..du har nog rätt ang PO. Men en Någon dykare från Omega eller ev Brajja blir nog ordnat.Blir knappast en PO för 15k, knappt en 300m
Beg bratte, lätt bästa valet i mitt tycke.
Yes - 1 veckas medlemskap och 20 inlägg är det som gäller innan man kan posta i Köp och Sälj!Vad hjälpsamma ni är!
Tänkte lägga upp en köpestråd men de går tydligen inte(?) är jag för ny användare för att göra det?
Tror det är lättare att leta i säljestråden.
Köpestråden har som jag ser det fler nackdelar om man inte är van köpare.
Trevligt.Tack för input! Letar runt i säljtråden nu..
Allt gott,
Sigge
Longines Conquest V.H.P. Du behöver ju inte köpa ifrån länken jag bifogar, men du ser variationen som erbjuds och vad priserna ligger på.Hej gott folk,
Går i köpstunden av min första "riktiga" klocka och behöver nu era råd.
Jag går i funderingen att handla en ny Longines Hydroconquest, Oris Diver, Tag Heuer alternativt en begagnad Breitling eller förslagsvis Omega.
Budgeten ~15k.
Hur skulle ni gjort?
Fast TS är väl ute efter en automat och ingen quartz? För Longines VHP är väl quartz?Longines Conquest V.H.P. Du behöver ju inte köpa ifrån länken jag bifogar, men du ser variationen som erbjuds och vad priserna ligger på.
Du får en i mina ögon, cool, sportig och modern klocka som inte är en dussinklocka men ändå ifrån ett välrenommerat märke. Väldigt mångsidig i sitt utseende och den ÄR badbar och den har HAQ urverk. Med din budget tycker jag inte du kan få mycket bättre klocka ny i butik.
https://www.klockia.se/longines-conquest-v.h.p.-klockor
Helt korrekt!Tips: köp helst inget du inte provat innan. Klockor som ser bra ut på bild kan ge ett helt annat intryck på din handled. Risk för att du tror du ska få en Porsche och det visar sig vara en gammal Toyota Carina (fast skitdyr). Är i samma situation och ska skaffa mig en lite dyrare sak. Känsla, passform, storlek, allt spelar in.
TS är nybörjare och behöver vägledning
Fast TS är väl ute efter en automat och ingen quartz? För Longines VHP är väl quartz?
Alla mekaniska klockor går mer eller mindre fel. COSC tillåter en diff i ett spann på 10 sekunder om dagen (-4 +6) Ingen som är genuint intresserad av tidshållning bör skaffa en mekanisk klocka.Tips: köp helst inget du inte provat innan. Klockor som ser bra ut på bild kan ge ett helt annat intryck på din handled. Risk för att du tror du ska få en Porsche och det visar sig vara en gammal Toyota Carina (fast skitdyr). Är i samma situation och ska skaffa mig en lite dyrare sak. Känsla, passform, storlek, allt spelar in.
OBS: automatiska klockor går dessutom felska det vara något som håller tiden bra så är väl Breitling som är chronometer certified bra.
@Dufvan019 Jag håller med Airman.Håller med @Cliff. Av dessa är det Omega som gäller. De andra lirar helt enkelt i en lägre division. Köp begagnat för att få så mycket som möjligt för pengarna köp här på KS för trygg affär. Kolla goodguytråden givetvis och gör sedvanlig research .