• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nybörjare intresserad av ny klocka 5k

Nic

Rolex
2-Faktor
En Certina DS Action Diver, (C013.407.11.051.00) alla gånger! 4990kr på Klockia. :)
Men han var ute efter en dressklocka...

Och därför säger jag Visodate eller Seiko SARB065/033. Grymt prisvärda klockor alla tre.

5639818415_ab2c6f7d4e_b.jpg

Här är en lånad bild på en SARB065.
 

UncleBear

Panerai
"Dressklocka" som jag köpt för att stilla suget efter nytt var denna ryss, 1254 Strela.
image.jpg

Du köper den på Poljot24.de för €585.
Ingen automat men skruvandet på kronan ger ro.
Ytterligare en bild, denna gång stulen från hemsidan där de säljs.
image.jpg
 

Virrevet

Omega
Jag själv har en Tissot PRO 200. Jag fick den när jag fyllde 15, är 23 nu. Har haft den varje dag sen 15-20 då jag köpte ytterligare en klocka. Klockan kom då iallfall på länk som jag tyckte om tills jag såg den på läderband. Gick till Korns och köpte ett svart band snabbare än kvickt och nu har den fått mycket handledstid igen. En grym första klocka som jag aldrig kommer göra mig av med. Inte nog med att den hållt utan några fel så tycker jag att det rent estetiskt är en väldigt snygg klocka irl.
IMG_5300.jpeg
IMG_4188.jpeg
 

Zalath

Panerai
Certina DS1 Day-Date some förelogs tidigare är ju kanon! Eller en Seiko Sarb017

Edit: petar in en bild på alpinisten...
u3ybuba3.jpg
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Har idag en Tissot PRC 200 som någon tidigare också hade. Mycket nöjd. Hade jag köpt en klocka i dagsläget för den summan hade det blivit en Hamilton.
 
Topp