• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nybörjare, nytt band och en fråga…

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Haha, nej den kommer jag aldrig att haja. Motorn i en klocka är inte, och kommer aldrig vara, visarna. Hur man än vrider och vänder på det. :D
Du befinner dig i Paneristi Sweden, jag vill påstå att tonen är trevligare här gentemot många andra delar av KS. Jag uppfattar dig inte som speciellt trevlig just nu, tyvärr. Du kan fortsätta gräva det här hålet om du vill, men räkna inte med att jag kommer vara dig behjälplig med något i framtiden i så fall.
 

JockeX

Breitling
Du befinner dig i Paneristi Sweden, jag vill påstå att tonen är trevligare här gentemot många andra delar av KS. Jag uppfattar dig inte som speciellt trevlig just nu, tyvärr. Du kan fortsätta gräva det här hålet om du vill, men räkna inte med att jag kommer vara dig behjälplig med något i framtiden i så fall.
Internet är tråkigt ibland då alla inte har samma typ av humor. Jag försökte bara vara lite skämtsam och med det här inlägget hoppas jag att vi kan fortsätta vara vänner!
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag älskar liknelser med bilar. Motorn i en klocka är alltså visarna? Jag känner att en tankevurpa har skett någonstans här men jag håller mig från att kommentera.

Intressanta åsikter i alla fall, 915 är perfekt som den är i mitt tycke och en helt underbar klocka.

Jag tror att det @mårt menar är att skulle du lämna in en finbil för service och det framkommer att du bytt ut delar i bilen, så kommer den tjusiga verkstaden som ägs av märket du har bilen ifrån bli purkna och inte vilja fixa den bilen. Trots den är i service-behov.

Lite så är det med klockmärken, tror inget märke hade blivit glad om du bytt visare / urtavla / vridning utifrån det som var i klockans originella skick till någon annan OEM-del.
 

FilipN

Breitling
Den är fan bättre på platt ovaderat band… Ni har rätt.
E03D580B-1F02-4F1A-B279-287D941A6C66.jpeg
Gammal tråd, men var kommer detta strax ifrån?🤩
 
Topp