emmyson2000
Basic
Jag har kört Omegor genom åren och de tål definitivt att användas. Kör på! Sedan vet jag inte riktigt om jag (personligen) skulle valt en Speedy som en högtidsklocka även om den är schysst på ett läderband. Min går mer som en vardagsklocka, om du vill ha en som är bra, funktionsduglig och som kan fungera vid lite finare tillfällen är ju Omega Aqua Terran ett bra alternativ. Skyfall är riktigt snygg.
Jag förstår. Har ju inte kikat på dom i verkligheten än, så jag kanske bör göra det först. Anledningen till att jag valde en "Speedy" 38mm var storleken samt priset. Jag har smala handleder och vill ej ha för stor klocka. Den kostar 40k ny och mer än det vill jag inte ge för en klocka. För mig är det en lyx-klocka, jag arbetar som mekaniker och är således inget jag skulle bära på vardagar. Tack för ditt inlägg!
Inte alls, ju fler ju roligareJag tänker att du kanske kan läsa runt på forumet lite och hitta de svar du söker istället för att starta en ny tråd. En tråd som dessutom öppnar med förutfattade meningar om Omegaägare i allmänhet, känns väl lite trist tycker jag. Så om du uppfattade min kommentar som lite butter är det bara en reflektion på det tidigare nämnda, no hard feelings hoppas jag, vi är bara på internet
![]()
Jag förstår vad du menar, jag ska syna genom forumet lite - blev så ivrig bara, nu när jag kommit under fund med hur intressant och fint det är med klockor, och att man låter folk prioritera vad man lägger pengarna på - men nu ska jag svara på vart jag fått den synen ifrån.
Jag besöker ofta uret.se, där jag ofta kikar på Omega. Dom har även en vintage sida där dom säljer begagnade Omegor, klockor som inte ens är använda och knappt något år gammla. Jag tyckte det var märkligt - därför var jag tydlig med att säga att klockan jag köper för så mycket pengar (för mig iallafall) är en jag kommer att behålla länge. Absolut, tack för ditt inlägg!