• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nybörjare

Hej,
Är nybörjare och mina kunskaper om klockor är mycket bristfälliga. Har sett en klocka som jag tycker är mycket snygg(Seamaster diver 300m omega co‑axial master chronometer 42 mm) och som jag gärna skulle vilja äga. Jag skulle vara tacksam att få tips och råd från forumet.
Är det ett bra val även ur placeringssynpunkt?
Skall man välja för köpet en AD eller finns det andra säkra vägar som är billigare?
Hur väljer ni att försäkra era klockor, separata försäkringar?
Det finns säkert mycket annat som jag inte vet men behöver tänka på.
Tack på förhand för alla tips och råd.

Skall man välja för köpet en AD eller finns det andra säkra vägar som är billigare?
Inga klockor är bra placeringar
Välj AD om du saknar kunskap och gillar trygghet
Välj försäkring om din hemförsäkring inte täcker.

Trevlig klocka, köp och njut.

Hej,
Är nybörjare och mina kunskaper om klockor är mycket bristfälliga. Har sett en klocka som jag tycker är mycket snygg(Seamaster diver 300m omega co‑axial master chronometer 42 mm) och som jag gärna skulle vilja äga. Jag skulle vara tacksam att få tips och råd från forumet.
Om du vill köpa begagnat så skulle jag ha hålla utkik här på KS. Det kommer ut nästan nya lite då och då. Och så slipper du förlorar några större pengar.

Investera för allt i världen inte i massproducerade konsumentprodukter helt utan objektivt

Bilagor

• 3A0B26BC-EC14-4F54-84F7-07F3A097386C.jpeg
    3A0B26BC-EC14-4F54-84F7-07F3A097386C.jpeg
    109 KB · Visningar: 9
Senast ändrad:
Hej,

Hej,

Mycket bra modell du siktat in dig på! Vill du ha nytt så sikta in dig på AD, brukar kunna få 15-20% om man är duktig på att förhandla :p
Vill du ha begagnat så titta här på Köp & Sälj eller på Chrono24 hos en handlare med bra omdöme.

Hemförsäkringen brukar täcka mellan 80-100 k utanför hemmet. Undersök med din och se vad den täcker.
Separat försäkring kan vara rätt dyrt och framförallt onödigt på en klocka som håller sig inom ramarna för vad hemförsäkringen täcker.

Och precis som de andra har sagt. Se aldrig en klocka som en investering. Däremot brukar den modellen som du tittar på vara relativt lätt att sälja om du skulle känna för det(Inte för mer eller samma pengar som ny).

MVH, Willed

Senast ändrad:
Hej,
Mycket bra modell du siktat in dig på! Vill du ha nytt så sikta in dig på AD, brukar kunna på 15-20% om man är duktig på att förhandla :p
Vill du ha begagnat så titta här på Köp & Sälj eller på Chrono24 hos en handlare med bra omdöme.
Hemförsäkringen brukar täcka mellan 80-100 k utanför hemmet. Undersök med din och se vad den täcker.
Separat försäkring kan vara rätt dyrt och framförallt onödigt på en klocka som håller sig inom ramarna för vad hemförsäkringen täcker.
Och precis som de andra har sagt. Se aldrig en klocka som en investering. Däremot brukar den modellen som du tittar på vara relativt lätt att sälja om du skulle känna för det(Inte för mer eller samma pengar som ny).

Tack för ditt svar,
15-20%det betyder c:a 8000 kr på AD priset. Jag får nog anlita dig för köpet för jag själv är värdelös på att förhandla.

Hej,
Mycket bra modell du siktat in dig på! Vill du ha nytt så sikta in dig på AD, brukar kunna på 15-20% om man är duktig på att förhandla :p

Tack för ditt svar,
15-20%det betyder c:a 8000 kr på AD priset. Jag får nog anlita dig för köpet för jag själv är värdelös på att förhandla.

Får du inte minst 10-15% så ska du inte köpa den skulle jag säga. Ger man ett seriöst intryck av att köpa klockan i butik så är det inga problem att få 15-20% på listpris enligt mina erfarenheter.

Får du inte minst 10-15% så ska du inte köpa den skulle jag säga. Ger man ett seriöst intryck av att köpa klockan i butik så är det inga problem att få 15-20% på listpris enligt mina erfarenheter.
De enda som som är AD i Malmö är Bergströms Ur. Ingen större konkurrens precis. Vi får se om jag får åtminstone 10%. Tack för tipset.

De enda som som är AD i Malmö är Bergströms Ur. Ingen större konkurrens precis. Vi får se om jag får åtminstone 10%. Tack för tipset.
Man ska aldrig säga aldrig. Nu vet jag inte hur den svenska kronan står sig mot den danska, annars kan man ibland spela på att Köpenhamn har flera Omega ADs.

Har hittat klockan på Chrono24 hos en polsk handlare med affär i Warszawa . Priset är den bästa(39814) men vågar inte köpa.

Hej!
Jag är också relativt orutinerad när det gäller dyrare klockor. Gäller det du anger just Omega eller är det generellt möjligt att förhandla sig till 15-20% rabatt?
Tack på förhand!

Tillbaka
Topp