Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis till nyförvärvetÄntligen kan jag på riktigt ansluta mig till SMP-gänget!! Idag kom det hem en SMP Quartz från 2008
Testade den idag och riktigt sugen på den faktiskt, men måste sälja min klocka först.Denna är riktigt bra!
Sitter på oftare än min sub numera
Den är trevlig!Testade den idag och riktigt sugen på den faktiskt, men måste sälja min klocka först.
Har inte varit och testat, hur känns den storleksmässigt?Den är trevlig!
Kan man leva med att det står Omega på tavlan istället för Rolex så har du ett mycket prisvärt alternativ till en Sub, kvalitetsmässigt känns den helt klart i samma klass enligt mig
Jag tycker den kändes rigtigt bra Kikade på alla färger men fastnade mest för den svarta.Den är trevlig!
Kan man leva med att det står Omega på tavlan istället för Rolex så har du ett mycket prisvärt alternativ till en Sub, kvalitetsmässigt känns den helt klart i samma klass enligt mig
Tycker att storleken var perfekt Bärs mindre än sin storlekHar inte varit och testat, hur känns den storleksmässigt?
Tänkte jämfört mot subbenTycker att storleken var perfekt Bärs mindre än sin storlek
Likvärdiga tycker jagTänkte jämfört mot subben
6-siffrig sub är imo perfekt i storlek!Tänkte jämfört mot subben
Vafan skulle de gå och göra den så stor för så synd6-siffrig sub är imo perfekt i storlek!
De 2mm extra på SMPn märks, den är nog lite tjockare också (antar pga glasbaksida?) men det är ytterst marginellt alltihop enl. mig..
Tycker den har en bra storlek
edit: Här är bild på båda bredvid varandra
Vad har du för mått på handleden? jag tycker inte den är så farlig och jag har inga stockar direkt..Vafan skulle de gå och göra den så stor för så synd
16,5-ish.Vad har du för mått på handleden? jag tycker inte den är så farlig och jag har inga stockar direkt..
Tror jag ligger på 17-17.5cm beroende på var man mäter!
Men nu har jag förvisso haft några Breitlings på 44-45mm tidigare, samt Skx som är 43 (eller 42?) så jag gillar storleken den har ju rätt tacksamma korta luggar samt en länk som "dyker" nedåt direkt
Takk. Panasonic GX8 og 12-35mm f2.8 eller iPhone 11 eller Samsung Note 9.
På bild ser man skillnaden direkt att Smpc är större. Båda klockorna är superfina6-siffrig sub är imo perfekt i storlek!
De 2mm extra på SMPn märks, den är nog lite tjockare också (antar pga glasbaksida?) men det är ytterst marginellt alltihop enl. mig..
Tycker den har en bra storlek
edit: Här är bild på båda bredvid varandra
Visst gör man, men imo ingen jätteskillnad på armen..På bild ser man skillnaden direkt att Smpc är större. Båda klockorna är superfina
Och det var det som förvånade mig idag faktiskt. Jag var inställd på Smpc skulle vara så mycket större men i verkligheten lika. Även AP 15400 som min kompis har känns större på armen med sina 41mmVisst gör man, men imo ingen jätteskillnad på armen..
Allt beror ju på ens preferenser och vad man är van vid
OT:Får jag flika in på ett sidospår? Hur i h*lvete ljussätter du? Fan omöjligt att konsistent få bra shots med min A6000.
OT:
Bildet i hvit skjorte er tatt i naturlig dagslys. Det er det beste lyset - og enklest. Tar jeg bilde inne når det er mørkt, så setter jeg bare en ekstern blits som peker rett oppover på stuebordet slik at lyset reflekterer i taket.
Ett av bildene er tatt inne med blitz, og det andre ute i naturlig dagslys.
Du är i fel trådMin fina PO 39.5.
Du är i fel tråd
Men fin klocka ändå!
Låter som en bra planHmm jag ställer mig i hörnet och skäms.
Ok får väl se till att köpa den SMP jag haft ögonen på, och skärpa till mig.