Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inga problem, njut och av din nya klockaDet tackar jag för, att jag är välkommen hit.
Verkar ha hittat att den bara ska skruvas upp åt ena hållet. Så då bör det stämma.
Tack för dina svar!
Mvh, Oscar
Hej,
Jag har köpt en Longines Conquest med automatiskt urverk. När jag skakar om klockan så hör jag att rotorn snurrar flera varv, stämmer det att den är frikopplad åt ena hållet och låter därför som den snurrar utan något motstånd?
Tacksam för svar.
Är det en ny Longines Conquest så drar rotorn troligen upp klockan åt båda hållen.
Vilket urverk sitter i den?
Deras urverk kan låta en del. Jag har själv en Longines Master Collection och jag reagerade på samma sätt som du gjorde.
Men fick berättat för mig att det bara är rotorbladet som låter.
Högst troligt inget att oroa dig för![]()
Japp, det är en ny Longines Conquest.
Kaliber L704.2 (ETA A07 171)
/Oscar
Ok, verkar som att den dras upp "clockwise". Så då kan ljudet komma från att den frisläpps och att rotorblader roterar "fritt".
Dock inget jag skulle oroa mig för, särskilt inte med en ny klocka![]()