• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyfiken på Omega...

morrism

Audemars
Funderar på att prova en, vilken ska man ta? De jag kan tänka mig är

Aqua Terra Golf
Planet Ocean 42mm
Speedmaster Moonwatch

Tappar de ungefär lika mycket vid nyköp om man ångrar sig?
 

Hardy

Thug
speedmaster känns rent spontant mer lättsåld. möjligen att PO är lika attraktiv!

(köp inte ny så tappar den inte alls mycket) :)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Omega gör mkt fint o bra. Men som många säger så tappar de en del i värde vid nyköp. Så om det inte är superduper viktigt med nytt så är begagnat det som är smartast. Sen vilken modell....det är hugget som stucket i min bok. Har själv en PO 42 mm som jag gillar skarp men är oxå sugen på en aqua terra med blå urtavla eller nån form av speedy eller seamaster pro med svärd visare....
 

morrism

Audemars
Okej, den här "First man on the moon" är det "rätt" speedy?

3570.50.00 ref

27 hos uret, hur mycket kan man få om man flippar den inom några månader?
 

Genta

Cartier
Skulle rekommendera månklockan. Någon gång måste man ju ha haft den så varför inte nu. Roligast tycker jag den blir i versionen med glasbaksida. Eftersom den är manuell så ser man urverket extra bra när inte rotorn stör och Omega har bemödat sig om lite extra finish när urverket ska visas upp.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Finns många fina Omegor. Jag hade satsat på en klassiker från nånstans 70-80tal, gärna en Speedmaster. Gillar den tidsperioden då de känns riktigt genuina och mer "äkta" på nått sätt. Svårt att beskriva, måste upplevas :)

Lycka till med att välja :)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Var nyss inne hos lokala omega krängaren och provade AT med blå urtavla 38,5mm den sk skyfall. Den är riktigt nice IRL.
 

Johan M

Cartier
Jag håller i stort sett med Donkii men tycker att du kan utöka åldersspannet till en bit in på 90-talet. Ända fram tills de började med super luminova istället för en tritiumblandning. Iofs, jag har inte koll på när de nya länkarna kom men köper du utan länk så är det en bit in på 90-talet som gäller. Enligt min mening :)
 
Speedy er en klassiker i alle henseender - Men den ses mycke ofte i gadebilledet. Vi Har en Aqua terra Golf hjemme i øjeblikket och må sige at det er en superfin klocka. Den svarte "Tuxedo" tavla med de grønne detaljer och den nye lænke gør den til en "Winner" i min bog.... Absolut mycket klocka for pengene. PO er altid en klassiker - Den går man aldrig fejl av.
 

morrism

Audemars
Ska in och klämna lite i helgen, har redan haft en speedy, fast inte månklockan, får se var det landar!
 
Topp