Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad sägs om en Astron i 18K? 20st. ~400k-ish svenska... Jag säger nej.
Novak Đoković Som ställt lite krav i sitt nya sponsorkontrakt?Vad sägs om en Astron i 18K? 20st. ~400k-ish svenska... Jag säger nej.
Vart är gulltexten på titanaren. Verkar skumt detta
Nya tavlor, SBGA229 och SBGA231 ersätter SBGA029 och SBGA031.
Fail av mig, har korrigerat.Vart är gulltexten på titanaren. Verkar skumt detta
Fail av mig, har korrigerat.
Jag har inte gjort några förändringar.Har du gjort några andra förändringar? Bara tavlorna?
Tycker förövrigt det ser bra ut. De hade "lite låg tyngdpunkt" när när GS står där uppe är de faktiskt snyggare
Jag har inte gjort några förändringar.
Vad vi vet är att de ändrat logotyperna. Jag tycker det ser ut som nya lyspastan på 229, 231 och 201, har mailat SEIKO och frågat.
Bara jag som tycker att det ser naknare ut nu? Visst, cleant. Och ett steg i rätt riktning. Kanske bara jag som är en bakåtsträvare. Fortfarande så sugen på en SBGA029 men storleken avskräcker.Jag har inte gjort några förändringar.
Vad vi vet är att de ändrat logotyperna. Jag tycker det ser ut som nya lyspastan på 229, 231 och 201, har mailat SEIKO och frågat.
Har du prövat den? Den sitter inte så stort. Typ som en sumo, inga jämförelser i övrigt, men, de bärs pga smart boettform mindre än angivna mm.Bara jag som tycker att det ser naknare ut nu? Visst, cleant. Och ett steg i rätt riktning. Kanske bara jag som är en bakåtsträvare. Fortfarande så sugen på en SBGA029 men storleken avskräcker.
Bara jag som tycker att det ser naknare ut nu? Visst, cleant. Och ett steg i rätt riktning. Kanske bara jag som är en bakåtsträvare. Fortfarande så sugen på en SBGA029 men storleken avskräcker.
Bara jag som tycker att det ser naknare ut nu? Visst, cleant. Och ett steg i rätt riktning. Kanske bara jag som är en bakåtsträvare. Fortfarande så sugen på en SBGA029 men storleken avskräcker.
Som natt och dag mellan 029 och 031. 029 upplever jag stor och tung, 031 perfekt avvägd.Är bare å köp. Sitter bättre än man tror. Är ganska tung iofs. Titanaren är lite bättre med avseende på detta. Men såklart då lite dyrare tyvärr.
Spot on John! Exakt så tycker jag med.Jag tycker att dressarna som inte har någon text nedom visartornet ser lite nakna ut och önskar att de kunde satt GS och Grand Seiko på varsin sida av tavlan.
På de klockor där de ändå kladdar dit high beat gmt deluxe master Marine diver etc tycker jag det ser rätt välbalanserat ut
Har du prövat den? Den sitter inte så stort. Typ som en sumo, inga jämförelser i övrigt, men, de bärs pga smart boettform mindre än angivna mm.
Är bare å köp. Sitter bättre än man tror. Är ganska tung iofs. Titanaren är lite bättre med avseende på detta. Men såklart då lite dyrare tyvärr.
Vafan, ni gör ju det inte lättare. Tyvärr inte fått möjlighet att prova en ännu, ska ta och göra det.Spot on John! Exakt så tycker jag med.
Nu snackar du barnklockor, här pratar vi vuxenklockor.Vafan, ni gör ju det inte lättare. Tyvärr inte fått möjlighet att prova en ännu, ska ta och göra det.
Om någon sitter på en jämförelsebild med en 116610 bredvid får ni gärna släng upp den!
Spot on John! Exakt så tycker jag med.
Jag tycker detta hade varit en bra lösning:Jag tycker att dressarna som inte har någon text nedom visartornet ser lite nakna ut och önskar att de kunde satt GS och Grand Seiko på varsin sida av tavlan.
På de klockor där de ändå kladdar dit high beat gmt deluxe master Marine diver etc tycker jag det ser rätt välbalanserat ut
Som natt och dag mellan 029 och 031. 029 upplever jag stor och tung, 031 perfekt avvägd.
Jag har haft både 031 och 029 och upplever inget problem med tyngden på 029. Har alltid varit ett fan av titanklockor men i just det här fallet är det jämnt skägg mellan modellerna. De sitter som en smäck båda. Har fö aldrig haft en stor high-end Seiko eller GS som suttit dåligt på armen. Det är de duktiga på!!Bara jag som tycker att det ser naknare ut nu? Visst, cleant. Och ett steg i rätt riktning. Kanske bara jag som är en bakåtsträvare. Fortfarande så sugen på en SBGA029 men storleken avskräcker.
Här får du en annan jämförelse.Vafan, ni gör ju det inte lättare. Tyvärr inte fått möjlighet att prova en ännu, ska ta och göra det.
Om någon sitter på en jämförelsebild med en 116610 bredvid får ni gärna släng upp den!
Dom är bra på att få till passformen även på större klockor. Min Astron sitter som gjuten trots att den är stor.Jag har haft både 031 och 029 och upplever inget problem med tyngden på 029. Har alltid varit ett fan av titanklockor men i just det här fallet är det jämnt skägg mellan modellerna. De sitter som en smäck båda. Har fö aldrig haft en stor high-end Seiko eller GS som suttit dåligt på armen. Det är de duktiga på!!
Håller givetvis med om att SEIKO är experter på boettdesign, i princip samtliga SEIKOs sitter bra på handleden.Jag har haft både 031 och 029 och upplever inget problem med tyngden på 029. Har alltid varit ett fan av titanklockor men i just det här fallet är det jämnt skägg mellan modellerna. De sitter som en smäck båda. Har fö aldrig haft en stor high-end Seiko eller GS som suttit dåligt på armen. Det är de duktiga på!!
Jag tycker detta hade varit en bra lösning: