Bettarini 42or på G?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag gillar verkligen inte det här med att Panerai breddar sina modellserier så mycket.Bettarini 42or på G?
![]()
Det här hade jag helt missat. Snygga modeller, men va 17 ..Bettarini 42or på G?
![]()
Inte jag heller, men det är väl så här det ser ut utanför Panerai-världen va? Tyckte jag såg något om mindre Breitlingmodeller, mindre Zenith, etc...Jag gillar verkligen inte det här med att Panerai breddar sina modellserier så mycket.
Yes, presenterades till Panerais anställda under W&W 2026Bettarini 42or på G?
![]()
Jag gillar verkligen inte det här med att Panerai breddar sina modellserier så mycket.
Inte jag heller, men det är väl så här det ser ut utanför Panerai-världen va? Tyckte jag såg något om mindre Breitlingmodeller, mindre Zenith, etc...
500m = mycket MYCKET braHittade en wristhot på den gröna. Skulle kunna bli rätt bra dessa.
![]()
Håller med om allt, och vill tillägga att jag hade föredragit en öppen 6:a istället för den slutna vi är vana att se på 100m-varianterna. Det kan jag leva med dock.500m = mycket MYCKET bra
42mm luminor tillbaka = mycket bra
priset (om ryktena stämmer) = mycket bra
nedsänkt subsekund = helt ok, påminner lite om 172.
Saknar personligen "Marina" på tavlan i och med subsekund, men det är nog bara en vanesak.
Jag gillar de. Tror de kommer sälja bra.
Hoppas de släpper base-versioner också
Riktigt bra! Oavsett om man vill ha 42 eller ej så kommer detta öppna upp Panerai för väldigt många.Bettarini 42or på G?
![]()
Vad är priset?500m = mycket MYCKET bra
42mm luminor tillbaka = mycket bra
priset (om ryktena stämmer) = mycket bra
nedsänkt subsekund = helt ok, påminner lite om 172.
Saknar personligen "Marina" på tavlan i och med subsekund, men det är nog bara en vanesak.
Jag gillar de. Tror de kommer sälja bra.
Hoppas de släpper base-versioner också
6500€ för 1710 och 1711Vad är priset?
Fortfarande dyrt ;-) men jag lever väl i det förgångna. Det är ju i alla fall inte 200KSEK+ som de gör ibland ...6500€ för 1710 och 1711
7500€ för 1714
Enligt rykten som sagt
Jag gillade dem. Det är väl så att Panerai måste nå större målgrupp än mupparna som vi. Så ett bra steg kan jag tycka. Tycker ju om att Panerai också tillverkar ”mindre” klockor och inte bara bjässar. Ökar intresset helt klart.Bettarini 42or på G?
![]()
Samtidigt tycker jag det ser ut som att det där är lika tjock typ som 44mm bettarini, så så mycket mindre kommer den blogg inte kännas. Kanske det du menade med "mindre".Jag gillade dem. Det är väl så att Panerai måste nå större målgrupp än mupparna som vi. Så ett bra steg kan jag tycka. Tycker ju om att Panerai också tillverkar ”mindre” klockor och inte bara bjässar. Ökar intresset helt klart.
500m WR och automatiskt verk gör nog att de bygger lite på höjdenSamtidigt tycker jag det ser ut som att det där är lika tjock typ som 44mm bettarini, så så mycket mindre kommer den blogg inte kännas. Kanske det du menade med "mindre".![]()
P.980-verket sitter ju även i 3312 och de andra 44 mm Luminor (1950)-modellerna med 500 meters vattentäthet, så det är nog rimligt att räkna med en liknande tjocklek, dvs ~13 mm500m WR och automatiskt verk gör nog att de bygger lite på höjden
42mm och cirka 13mm i tjocklek är sjukt bra för 500m. Tudor Pelagos är 42mm och 14.5mm tjock med lug to lug på 50mm. Lug to lug på 42mm bettarini är säkert strax över 50 men brukar uppleves mindre pga bandhornens separata och smala design.P.980-verket sitter ju även i 3312 och de andra 44 mm Luminor (1950)-modellerna med 500 meters vattentäthet, så det är nog rimligt att räkna med en liknande tjocklek, dvs ~13 mm
Fair enough.42mm och cirka 13mm i tjocklek är sjukt bra för 500m. Tudor Pelagos är 42mm och 14.5mm tjock med lug to lug på 50mm. Lug to lug på 42mm bettarini är säkert strax över 50 men brukar uppleves mindre pga bandhornens separata och smala design.
Rejält bra!Nya Firenze 1734 och 1794
![]()
![]()
Nån som vet när de dimper ner i Stockholm?
Skulle vara väldigt kul att testa en
Det är kul att de lyckats göra de så o-tjocka (13,8mm) trots automatverk.
Verkligen, och 500m WR är imponerandeDet är kul att de lyckats göra de så o-tjocka (13,8mm) trots automatverk.
Ja, det var verkligen mycket bättre pris, även om det fortfarande är en 30K för mycket minst ...Verkligen, och 500m WR är imponerande
Med tanke på vad andra automatiska Panerai kostar så är 74200 respektive 85600 oväntat lågt tycker jag
Bra släpp!
Nymans / Panerai Boutiquen i Stockholm har fått in de!Hur är det i dagsläget om man går till en AD för Panerai, finns det någon prutmån?