• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyinkommen beater!

pnt

Guld
2-Faktor
Ingen klockentusiast kan ju vara utan en riktigt bra beater, särskilt inte en kontorsråtta som jag! Igår landade det oundvikliga paketet i brevlådan. Som för så många andra var en Seamaster min första riktiga klocka och det är ett kärt återseende att äga en igen. Tror den kommer klara jobbet som beater perfekt!

Handledsskott!
40Ow9UX.jpg

Vi vet ju alla att den klarar hårda tag...
GoldenEye%2Bexplosion.jpg

Må gott folks!

Så skönt det måste vara att tillhöra den generation, för vilka Pierce B och senare är 007. Det är värre för oss före, för då duger bara vintage Rolex av olika sorter, 5513 i bästa fall, så kallad "Big Crown" i sämsta (eller?) fall. Bra mycket dyrare än en Seamaster eller AT... Men det hindrar inte mig från att uppskatta Omega. :D

(jo, jag vet att en Seiko figurerar i någon film också... Och en s.k. Pre Daytona...och en GMT)

Enjoy!

A

Så skönt det måste vara att tillhöra den generation, för vilka Pierce B och senare är 007. Det är värre för oss före, för då duger bara vintage Rolex av olika sorter, 5513 i bästa fall, så kallad "Big Crown" i sämsta (eller?) fall. Bra mycket dyrare än en Seamaster eller AT... Men det hindrar inte mig från att uppskatta Omega. :D

(jo, jag vet att en Seiko figurerar i någon film också... Och en s.k. Pre Daytona...och en GMT)

Enjoy!

A

Pierce Brosnan ÄR James Bond för mig! Goldeneye var den första Bondrullen jag såg som typ 10-åring, vilket gör det till en självklarhet att man måste äga klockan i fråga!

Jag stod och dreglade i ett skyltfönster idag, var en liknande klocka bakom glaset. Jag är glad för din skull, mycket trevlig klocka. Slit den med hälsan! :)

• Like
Reactions: pnt
Ångrar än idag att jag sålde min för två år sedan. Vill bog inte vara köpa en annan men hade gärna köpt tillbaka nin om jag hade hittat den.

Grattis till en klassiker.

• Like
Pierce Brosnan ÄR James Bond för mig! Goldeneye var den första Bondrullen jag såg som typ 10-åring, vilket gör det till en självklarhet att man måste äga klockan i fråga!
Jag gissade det. :D Och jag såg en äldre gubbe i rollen...

Hur som helst så uppskattar jag Seamastern för sin form och sitt utseende, oavsett marknadsföringen i filmerna eller ej. Och jag hoppas att Omega är uthålliga i modellen.
A

• Like
Härligt, har också haft en sån för ett tag sen. Lyckades övertala brorsan att ta över den - så nu är han också lite såld.

• Like
Tillbaka
Topp