• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet: Udda fågel, eller snarare fisk! Bulgari Diagono SD42S

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Smyger in denna på Bvlgari-temat. Ett ur jag stötte på i sthlm.



image.jpg
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Du inspirerade mig en aning @Rozzy . Har, efter att ha läst denna tråd och kikat på många bilder på Bvlgaris olika skapelser, letat lite lätt efter en sportigare klocka att varva mina mer traditionella klockor med. Och plötsligt dök ett alternativ upp.

Jag presenterar Bvlgari AL 38 TS. Denna modell är dessutom gjord i aluminium vilket är intressant. Det ska bli en trevlig upplevelse, känns som den kommer stanna en stund!
image.jpeg
image.jpg
image.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Du inspirerade mig en aning @Rozzy . Har, efter att ha läst denna tråd och kikat på många bilder på Bvlgaris olika skapelser, letat lite lätt efter en sportigare klocka att varva mina mer traditionella klockor med. Och plötsligt dök ett alternativ upp.

Jag presenterar Bvlgari AL 38 TS. Denna modell är dessutom gjord i aluminium vilket är intressant. Det ska bli en trevlig upplevelse, känns som den kommer stanna en stund!
image.jpeg
image.jpg
image.jpg
Kul köp, har funderat på Bulgari jag med. Grattis! :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Du inspirerade mig en aning @Rozzy . Har, efter att ha läst denna tråd och kikat på många bilder på Bvlgaris olika skapelser, letat lite lätt efter en sportigare klocka att varva mina mer traditionella klockor med. Och plötsligt dök ett alternativ upp.

Jag presenterar Bvlgari AL 38 TS. Denna modell är dessutom gjord i aluminium vilket är intressant. Det ska bli en trevlig upplevelse, känns som den kommer stanna en stund!
image.jpeg
image.jpg
image.jpg
Kul Hallis och grattis! Roligtatt jag kunnat inspirera någon. Jag har varit nyfiken på al-modellerna. Hur är den, lätt? Rätt ovanligt med aluminium.
Faktiskt hade jag tagit fram min för att bära i morgon. Den är en favorit i mitt stall.
Antingen så menade de Hallis klocka eller så min (som är fetare bokstavligt talat) som jag införskaffade för drygt två år sedan :D
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Kul Hallis och grattis! Roligtatt jag kunnat inspirera någon. Jag har varit nyfiken på al-modellerna. Hur är den, lätt? Rätt ovanligt med aluminium.
Faktiskt hade jag tagit fram min för att bära i morgon. Den är en favorit i mitt stall

Tack @Rozzy, den är väldigt lätt. Men tycker att den är gedigen och storleken känns perfekt för min del!

Har du koll på vad det är för urverk? För jag gissar att det är samma i samtliga Diagonos...

Ska plocka med den till uris imorrn för kontroll och trycktest. Min är full set från 2004, oklart om den fått service eller inte men den håller tiden någolunda verkar det som.
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
Tack @Rozzy, den är väldigt lätt. Men tycker att den är gedigen och storleken känns perfekt för min del!

Har du koll på vad det är för urverk? För jag gissar att det är samma i samtliga Diagonos...

Ska plocka med den till uris imorrn för kontroll och trycktest. Min är full set från 2004, oklart om den fått service eller inte men den håller tiden någolunda verkar det som.
Jag tänkte på din @Rozzy och först nu ser jag hur gammal tråden är...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tack @Rozzy, den är väldigt lätt. Men tycker att den är gedigen och storleken känns perfekt för min del!

Har du koll på vad det är för urverk? För jag gissar att det är samma i samtliga Diagonos...

Ska plocka med den till uris imorrn för kontroll och trycktest. Min är full set från 2004, oklart om den fått service eller inte men den håller tiden någolunda verkar det som.
Ja, urverken i både min och svågerns är ju ETA 2892-A2 och det kan det ju mycket väl vara i ditt med. 2892:an är ju ett betydligt tunnare verk än 2824:an vilket ju kan passa till din. Bild jag tog på svågerns verk i SD40S
image.jpeg
 
Topp