• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyinkommet! Vintagevarning!!

easy rider

Brüno
2-Faktor
Efter mer än tre veckors väntan så dök den äntligen upp idag. Madrid - Stockholm på 24 timmar, med pit stop i Tyskland får ändå anses som rätt bra.
Som många säkert vet ägde jag tidigare en fin 5513 från -77. Det var dock något som fattades. Var det krämigare patina? Blekare insert? Box och papper? Nej, egentligen inte.

BEVELS var det som saknades. De där härliga kanterna som får det att glöda till, långt där inne i den relativt nya vintage-Rolexnördens själ. Ni...normala, kan ju googla detta, eller kika på bilderna nedan.

Det ni kikar på är en 5513 meters first från 1967 med fat font insert, superdoomat plexi och mycket fin boett som jag inte ska säga är opolerad, men som blivit ytterst sparsamt polerad tidigare.

HqTMBxa.jpg

lKWQHHV.jpg

14aMaY9.jpg

b6ncSLY.jpg

TfypRxy.jpg

nUpEorK.jpg

Grattis som FAN! T.o.m. för mig som inte är så vintage freak som många andra här på forumet, så kan jag ärligt säga att det rykte till i baguetten min. En otrolig vill ha känsla infinner sig i skitkroppen min :nailbiting: :hungry: :wideyed: :cool: :cigar: :happyhappy: :smug: :p :watching: :woot:. Jag tar av mig hatten Easy!

Tack alla, jag är mycket nöjd! :) Bilderna, tagna med iPhone, gör den inte rättvisa.
Klockan är inköpt av Javier på exoticwatches.

Bjussar på några bonusbilder:

CpaFpWo.jpg

u6ZP5mz.jpg

3FagZAE.jpg

Tillbaka
Topp