• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet...

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Första gången matching set handlar om två klockor. :)
Snyggt. Djävulusiskt snyggt.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Snygg.. byt till läder så blir det perfekt :)

+1 o sälj länken till mig... Jag har ju sugrörsarmar.... Skämt åsido, vad är det för ref på länk resp ändbitar?

Letar till min 6084, 34mm

FC1076BE-14A9-46A6-8D48-FADF90F543D4-1447-000001ED82A4EDE7_zps91b77ad7.jpg
 

Sond

Patek
Är du galen människa? Hitta en till länkbit och bär den med stolthet. Helvete vad nitade länkar är fina. Aurums flexvariant han har på sin bubbleback får mig att sväva på moln.
Tror du det går att hitta en länkbit..? Vart söka? VRF?

Jag är annars mycket för läderband. Få klockor vinner på länk om de inte är dykare.
 

Sond

Patek
Är du galen människa? Hitta en till länkbit och bär den med stolthet. Helvete vad nitade länkar är fina. Aurums flexvariant han har på sin bubbleback får mig att sväva på moln.
Tror du det går att hitta en länkbit..? Vart söka? VRF?

Jag är annars mycket för läderband. Få klockor vinner på länk om de inte är dykare.
 

Sond

Patek
Funderar på vad jag ska göra med länken. Jaga länkbit eller sälja?

Men klockan är inte helt enkel att matcha med läder. Även om jag haft en intensiv dag har jag inte lyckats tänka fram rätt typ av band. Ett alternativ är ju ett enkelt Cordovan. men det har jag redan två av, ett till min 1016 och ett till min DJ. Tips mottages tacksamt.

Personligen tror jag på ett tunt band. Det bör nog vara brunt i någon nyans.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag tycker att länken är halva grejen med den där klockan. Ut med WTB på VRM, tids nog får du troligtvis napp. Det är dumt dumt dumt att sälja den då de knappast tappar i värde eller blir fler över tid. Att kunna byta och sätta på en band då och då är rätt mysigt också.
Hör med bandexperterna om lämpligt läder.
 

Sond

Patek
Tänkte bara lite glädjerusig berätta att vid en genomgång av klockan så ansåg den vara vid god kondition och inte på något sätt i behov av service. Fantastiskt roligt att höra! Stämmer med vad säljaren Marckus berättade.
 

_jonte

Patek
Tycker du ska sälja länken, och även skicka med klockan, till mig istället! Då slipper du alla problem och huvudbry! ;)
 
Topp