• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nymans nyinvigning igår - provade 2msek Zenith

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Skulle såklart göra ett reportage à la Ricrob från Rob Engström men av ngn anledning missade jag att ta bilder (för mkt Pol Roger?)

Stället var packat med folk, många genuint klockintresserade men även några som enligt min bedömning enbart trivdes med att ha en riktigt "dyr" klocka på armen. Ganska kul mix av folk där det då och då blev väldigt tydligt vilka som hade den riktiga " strike a pose" genen.

Testade Halda, HYT, AP m.m.

Halda var helt ok men för 120tkr hade jag köpt ngt annat. HYT var lit kul, men lite som Baron Samedi Corum bubble, svår att ta på allvar.

Jaha men när åkte ajfånen fram då? Jo först vid Jaeger. Trevlig säljare som mer än gärna visade den klockan jag tycker är übercool: Duometre à chronographe (18k rosa guld, ref 6012420)

Vilken klocka! Dubbla handjagade powerreserve i ett verk. Helt ärligt hängde jag inte med på allt men den som vill kan läsa fakta här:

Se http://www.jaeger-lecoultre.com/WW/en/l ... 12420.html

Den underbara baksidan ser ut så här:
356E46EA-94DB-4633-9762-5B978CF87BA6-359-0000003DE3DB2808.jpg


Framsidan:
79F6E22B-3004-4424-AFF1-39BAB0DBDAE4-359-0000003DE87C53E5.jpg


Powerreserven för varje "barrel" syns längst ner på varje sida. Manuell uppdragning framåt drog upp den ena och den andra drogs upp bakåt. Fantastiskt. Pris 50teur och uppåt.

Och som gammal Zenithägare fastnar jag alltid framför det skåpet, och där fanns den: Cristophe Colomb Equation of time.
En slags special tourbuillon gyro som har koll på något sjukt onödigt (typ förskjutning av tid mot solen under året). Höll på att kissa på mig.

Ett wristshot:
3AA11571-B99A-4D03-A918-221191C7B93A-359-0000003DDDAE99B1.jpg


Ja, safirglaset har en bubbla båda uppåt och inåt mot handlede, dock ganska bekväm. Pris: typ 2 miljoner.

En riktigt trevlig kväll (trots att Dubbe fanns i lokalen :) ). Giveawaypåsen innehöll bland annat en liten diamant. Flådigt.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kul med litet reportage! Och JLC:n va inte helt fel! Har svårt för de nyare Zenitharna, känns alldeles för mycket nyrik ryss på Mallis för min del. Men dom är lite häftiga!
 

Dubbes

Cartier
Jag har ett gäng bilder som jag har tagit med mobilen på invigningen, så får ni se vad som kommer komma sen när jag fixat det bilder som jag tog med min stora kamera. Men det blir typ i helgen. Det är en hel del kul. Sköna bilder leben!
 

Ricrob

Patek
Trevligt men lite knapphänt reportage leben! Nästa gång går vi armkrok och hjälps åt tycker jag.. :D

Gåller f.ö. med ovan talare.. Sjuuuka uuur!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
JakobZ skrev:
Kul med litet reportage! Och JLC:n va inte helt fel! Har svårt för de nyare Zenitharna, känns alldeles för mycket nyrik ryss på Mallis för min del. Men dom är lite häftiga!

Hahaha, och vad är det för fel på det då? ;)

Ricrob skrev:
Trevligt men lite knapphänt reportage leben! Nästa gång går vi armkrok och hjälps åt tycker jag.. :D

Gåller f.ö. med ovan talare.. Sjuuuka uuur!

Jag vet. Ska skärpa mig! :)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Nymans nyinvigning igår - provade 2msek Zenith

Mmmmmmmååååååååååååääääääähhhhh....nu måste jag ta en dusch :)
 
Topp