• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nymans Ur, klocka till sambon

Hej alla!
Vill berätta historien om mitt första köp hos Nymans ur. I november 2016 gjorde jag en beställning på en Longines heritage, det skulle bli en julklapp. När jag gick ut därifrån så skulle de höra av sig när en beställning hade gjorts, och att klockan kommer finnas innan jul. Vilket de inte gjorde, jag fick ringa senare och påminna om beställning.
Senare efter 3 veckor, ringer dem mig och säger att klockan inte finns i lager och frågar om jag fortfarande vill göra en beställning? Såklart jag vill, men det kommer att dröja några veckor så innan jul kommer den tyvärr ej att levereras. 2,5 vecka senare ringer dem (efter jul) att klockan har kommit. Min sambo har fått (boxen, en bild samt kvitto på klockan i julklapp)! Hon tar med sig kalaset till nymans ur, provar klockan. Då märker det att spännet till klockan inte fungerar, själva piggen är för kort! Den går ej att stänga. De får skicka tillbaka klockan, nu har det gått mer en 2 veckor sens hon var där och testade klockan. Vi har ännu ej fått något svar om NÄR den kan hämtas igen!

Dålig service......

Vänligen Johan

Vill även tillägga att vi ringde nyligen! Men det kunde inte lämna något besked ännu. Vet dem ens vart klockan är?
Även jag själv har sparat ett tag, för att köpa mig en klocka efter min examen! Någon som har ett bra tips till någon återförsäljare?! :)

/Johan

Fan vad trist. Varför testas inte en sådan sak innan överlämning, att allt är som det ska vara. Nu när det har tagit så pass lång tid. Känns lite oproffsigt att det kan hända.
Men jag är säker på att ni kommer på någon bra lösning i det hela. En påse Nymans med 3500 chockladbitar skulle kanske sitta fint? ;)

Vet inte riktigt vad man ska säga om detta, men du verkar ha haft en jäkla otur.
I bland så blir det fel det händer oss alla.

Låter helt klart dåligt!
Har själv alltid fått väldigt bra bemötande och service av Nymans. Hoppas det löser sig så du blir nöjd!

Klart det är trist som hänt, och skulle tro att du får någon kompensation för det, men är det verkligen Nymans som felat så mycket? Självklart vill dom ha nöjda kunder, och ger den infon dom kan. Att klockan som tillslut kom var defekt är ju tyvärr swatch groups fel. Skulle tro att såfort klockan kom i lager ringdes du för att meddelas asap. Självklart borde klockan ha kollats helt innan detta men vill ju hellre säga att den aldrig borde kommit ut ur SG sluttester/check. Hoppas du får en ny klocka snart och blir nöjd med köpet :)

Jag tycker det är uppenbart att vissa rutiner är fruktansvärt eftersatta. Mina och ADs (ej Nymans) ursprungliga frågor till Longines och dess servicepartner har vi väntat på sen oktober. Det är tyst som i graven.

Det känns som det är dags att bojkotta Longines tills de bättrar sig. Många trådar om slarv från deras sida den senaste tiden.

Ska vi häva köpet och gå på en annan klocka? Modellen som är köpt heritage précense L4.767.8.73.2
Isåfall vad tycker ni?

Jag hade nog hävt köpet och handlat samma klocka igen, hos någon annan. För egen del har jag helt tappat förtroendet för Longines och därmed försvann allt magiskt jag kände för klockan (Conquest Heritage). Det går liksom inte att få ogjort vid det här laget. Jag antar att ni valde modellen för att ni föll för den och än så länge är kanske inte skadan större än lite frustration. De flesta här verkar inte haft några problem med sina Longinesklockor. Det är ju fullt möjligt att ni kan få tag på ett nytt och felfritt exemplar som inte kommer att falla i bitar.

Precis som med väldigt många tillverkare finns egentligen inget speciellt med Longines utöver deras design. Det består av väl beprövade material och verk. Ändå finns det onekligen en del av oss som starkt ifrågasätter kvalitén och servicegraden. Om ni är svaga för modellen tycker jag ni ska leta upp ett nytt exemplar. För det näst bästa är alltid det näst bästa. Om det även fanns en tanke på att ni unnade er en lyxklocka tror jag att risken för mer besvikelse är större. Jag håller utkik efter ett ny exemplar själv, men ett begagnat. Att betala fullt pris igen för en Longines känns inte aktuellt. Eftersom de inte värdesätter mig som kund så har jag heller ingen lust att ge dom mer pengar.

Lycka till!

Häv köpet handla hos Klockmäster i Globen/Fältöversten, LONGINES har dom på Fältöversten. Svante äger båda butikerna tror jag, kolla med honom han finns i Globen han löser dina problem.

Tillbaka
Topp