De har Spencer bakom ryggen när han står och beundrar Patek efter att ha lämnat Stureplan!Vilka är Nymans?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De har Spencer bakom ryggen när han står och beundrar Patek efter att ha lämnat Stureplan!Vilka är Nymans?
De har Spencer bakom ryggen när han står och beundrar Patek efter att ha lämnat Stureplan!
Undrar just hur du fick ihop det?Aha. Så det är en konkurrent till Samhall?
Jag är lite kluven till nymans. Pratat med vissa tjejer där som är topp och sen någon manlig säljare som inte är dålig men som misslyckas med det sociala spelet (kass på att skitsnacka). Jag anser att kunskap om varan och gåvan att prata om ingenting gör bemötandet. Dock vill jag tillägga att jag har handlat nytt från dem och beställt band och det har inte varit några problem. Fått fribiljetter vid något tillfälle till bilmässan i Nacka och alltid fått klämma och känna när man väl slinker in någon vardag.Nymans Ur:
Jag känner att jag måste skriva lite om mitt bemötande på Nymans Ur i den här tråden. Det har alltid varit superbt. Samtliga gånger jag varit där och bara velat klämma på lite klockor har de hjälpt mig med samtliga önskemål. Jag var där tidigare idag och ville kolla på den nya DSSD "Deep blue", vilket självklart gick för sig. Satt där och snackade klockor i närmare en halvtimme, och mot slutet fick jag till och med en väldigt intressant bok om klockan med mig hem. Jättebra bemötande helt enkelt. Bilder på boken:
Ursäkta en glad amatör men hur kan lysmassan helt plötsligt bli för hög?En hiss för Urbra utanför Helsingborg, www.urbra.se. GMT-visaren på min Limes 1Tausend GMT hade lossnat och att skicka ner klockat till Tyskland kändes inte attraktivt. Hittade Urbra och lät jobbet gå dit. Urmakaren konstaterade att lysmassan på kl 12 var ganska hög och att GMT-visaren slog i och trycktes upp och av axeln. Problemet lösten med toppenhantverk, visaren fick en i det närmaste osynlig böj så att den numera går fritt.
Priset var heller inget att klaga på. Lilla minuset var att jobbet drog över tiden lite, men allt har sin förklaring och det är gott så.
Jag är lite kluven till nymans. Pratat med vissa tjejer där som är topp och sen någon manlig säljare som inte är dålig men som misslyckas med det sociala spelet (kass på att skitsnacka). Jag anser att kunskap om varan och gåvan att prata om ingenting gör bemötandet. Dock vill jag tillägga att jag har handlat nytt från dem och beställt band och det har inte varit några problem. Fått fribiljetter vid något tillfälle till bilmässan i Nacka och alltid fått klämma och känna när man väl slinker in någon vardag.
Ursäkta en glad amatör men hur kan lysmassan helt plötsligt bli för hög?
Okej, kluven kanske är ett dåligt ordval från min sida och min mening var inte att dissa Nymans, långt ifrån en dålig butik. Jag ville bara berätta min upplevelse av butiken efter att ha varit/är kund där och pudelns kärna är att jag får inte den känslan som bör infinna sig när man handlar lyxprodukter i högre prisklasser. Denna känsla kan inte säljas in med fribiljetter eller champagne utan kräver ett engagemang. Behöver inget medhåll, säger bara vad jag tycker.Jag är helt oförstående till hur du kan vara kluven efter att ha fått bra bemötande av personalen, haft goda upplevelser vid köp, fått gratisbiljetter till mässa samt att affären hjälpsamt låter dig prova klockor vid spontanbesök.
Din enda kritik är alltså att en i personalen var dålig på kallprat och att det då sammantaget gör dig kluven? Jag hade förstått om ditt inlägg hade varit en hyllning av Nymans men nu blir det bara konstigt.
Om den här tråden ska vara tänkt som hjälp till andra forummedlemmar bör det ändå vara substantiell kritik som presenteras. Vad är nästa steg? Försäljaren hade en konstig skjorta eller att ytterdörren var trög?
Antar att det var till mig det var menat Gick inte dit för att prata om väder och vind. Gick dit för att göra mig av med beslutångest och ta reda på vilken klocka det blir vid köp så fort jag får tillbaka pengarna för min speedmaster som jag blev tvungen att returnera. Tycker det är viktigt att en säljare besitter en viss grundläggande kunskap och inte bara är anställd för att stå och se snygg ut men tycker det är minst lika viktigt om inte viktigare med social kompetens. Får man inte ett bra bemötande så vill man inte direkt handla oavsett hur bra deras urmakare är. Vart man sedan lämnar in klockan för kommande service är en annan femma och har med andra faktorer att göra för mig.Inte för att låta dryg på något vis! Men man går väl inte bara till urmakaren för att prata väder och vind! Visst så skall personalen vara kunniga i vad de säljer samt någorlunda socialt tränade. Men är det inte urmakarens kompetens som är det viktigaste?
Antar att det var till mig det var menat Gick inte dit för att prata om väder och vind. Gick dit för att göra mig av med beslutångest och ta reda på vilken klocka det blir vid köp så fort jag får tillbaka pengarna för min speedmaster som jag blev tvungen att returnera. Tycker det är viktigt att en säljare besitter en viss grundläggande kunskap och inte bara är anställd för att stå och se snygg ut men tycker det är minst lika viktigt om inte viktigare med social kompetens. Får man inte ett bra bemötande så vill man inte direkt handla oavsett hur bra deras urmakare är. Vart man sedan lämnar in klockan för kommande service är en annan femma och har med andra faktorer att göra för mig.
Stad?Nymans Ur:
Jag känner att jag måste skriva lite om mitt bemötande på Nymans Ur i den här tråden. Det har alltid varit superbt. Samtliga gånger jag varit där och bara velat klämma på lite klockor har de hjälpt mig med samtliga önskemål. Jag var där tidigare idag och ville kolla på den nya DSSD "Deep blue", vilket självklart gick för sig. Satt där och snackade klockor i närmare en halvtimme, och mot slutet fick jag till och med en väldigt intressant bok om klockan med mig hem. Jättebra bemötande helt enkelt. Bilder på boken:
Nu har du sagt "dryg" ett antal gånger. Beskriv gärna för en göteborgare hur säljarna var "dryga" och hur du kom fram till din golddiggerslutsats utifrån läpparna. Vad sa de som var drygt?Nej då uppfattade inte dig som dryg. Gillar själv att ifrågasätta för att få ett bredare perspektiv ur en annans synvinkel. Ville pröva en ingy, en gmt-c (fanns inte inne hos rob just då därav nymans) samt en po. Så det var inte så mycket sedan ville snoozarn också klämma på tre-fyra olika dinkor också. Inte lätt det där när det finns mycket intressant.
Glömde nämna det. Stockholm!
Hämtade ut min Breitling Steelfish hos Rob E idag. Dom är ju inte agentur för Breitling så dom skickade den vidare till Breitling själva. Anledningen till service var att gångreserven reducerats kraftigt, dock höll den tiden bra. Dessutom hade den lite dings och battlescars.
Lämnade in den 11e september och hämtade ut den idag 24\11. Lite i längsta laget kanske men det kan jag inte skylla på Rob E.
Lite noteringar:
1: Dom har bytt visarna, dom gamla visarna var något tunnare, samt sekunden hade ju fyrkanten och den nya har en pil. Detta visste jag om på förhand, Breitling byter gärna visarna vid varje service. Dock upplystes jag inte om det på förhand, men nu visste jag ju om det.
2: Jag är inte säker, måste jämföra med bilder hemma, men jag undrar om dom inte bytt urtavlan också? Jag vill minnas att indexen var lite åt det gröna hållet medans dom nu är lite mera beige? Jag kan ha fel som sagt.
3: Klockan och länken polerades upp till originalfinish, ett klart lyft! Dock ingen djupare polering då man fortfarande kan skymta några av dom djupare hacken. Helt rätt tycker jag, dom kommer försvinna vid senare service om man vill polera. Onödigt att ta bort för mycket metall vid första servicen
4: Spännet är lite använt vid hålen för låsningen. Funktionen är perfekt men man ser att hålen töjts ut en liiiiten smula, men spännet byttes inte? Det fungerar ju helt perfekt förstås, men det gjorde å andra sidan visarna också?
5: På kvittot från Rob står det bara Översyn, inte exakt vad som utförts. Den ligger ju under garanti från Breitling så för mig är det inte viktigt men värt att nämna.
6: Bemötandet hos Rob var mycket bra både vid inlämnandet och hämtningen. Trevligt folk som gick bra att kallprata med
7: 10% lägre kostnad än prisförslaget från början, trevligt!
Så summa på det:
+ Klockan kom tillbaka i mycket trevligt skick men med minne av tidigare bataljer, passar mig utmärkt!
+ Jättetrevlig personal!
+ Någon bättre än budget
- Även om jag visste om det så bör kanske Rob upplysa om att visarna byts ut vid Service direkt hos Breitling. Min klocka är ingen raritet och jag var medveten om det. Är man ovetande och skickar ner en fint patinerad original Navitimer från tiden då Elvis var på topp så kanske man blir ledsen....
- Någon lång väntetid men det faller på Breitling inte på Rob.
Mvh Robin
Kul att höra. Också fått bra mottagande där. Kollat på winders och GO någon gång.Franks Ur
Faktiskt första AD besöket för min del. Kände mig lite tafatt när man klev in, jag ville ju bara ställa några frågor och klämma på det som förmodligen blir mitt nästa köp i klockväg och Ser väl inte helt helylle ut med ärr här och var samt rakat huvud, så var lite nyfiken på vilket välkomnande man skulle få. Men fick ett fantastiskt mottagande och efter att fått svar på mina frågor och fått klämma på godingen så gick jag därifrån med ett leende på läpparna och tankarna långt bort, fantiserandes om dinkan. Så så långt är jag helnöjd med Franks och jag lär nog återvända inom kort