• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nymans Ur stockholm, vad gör ni?

Mudfold

Cartier
Ja, vad håller dem på med? Kanske inte den service man förväntade sig..

Long story short:
Farsan skulle fixa ett värderingsintyg på en klocka, går dit, lämnar in. Dagen efter ringer dem och säger att det är klart - klockan kan hämtas!
Han går dit och väl där får han beskedet om att klockan inte alls är klar, och han får då stå och vänta där medan de gör det på plats.
Han passar då även på att be dem kika på en annan klocka vars rotor har börjat ge ifrån sig ett ljud när den snurrar(fortf under internationell garanti). Butiksbidrädet tittar lite närmre, vrider och vänder och kommer till slutsaten att det är spännet som ger ifrån ljudet. Happ, hur är det möjligt? Det sitter ju fastlåst i läderbandshålet säger farsan. Då hade han ingen ytterligare förklaring till det hela. Killen verkar, enligt honom, inte kunna ett blaj så han lämnar det och väntar in värderingsintyget. Han pröjsar 1.2k men får inte värderingsbetyget i handen, utan får besked om att det kommer via mail (förhoppningsvis ett fysiskt brev?) om några dagar.

Vet inte om de hade en dålig dag eller om det är sån här service man kan förvänta sig när man köpt klocka i 6-siffriga klassen. Inget första bra bemötande i alla fall. Som sagts, jag var inte där, men ser ingen anledning till att han skulle ljuga eller överdriva.

Hur ser era erfarenheter ut med företaget?
 

Gurgel

Cartier
Med tanke på att ämnet (ish) tagits upp i flera andra trådar är det ju enkelt att dra slutsatsen att din fars och andras upplevelse snarare är norm än undantag. :oops:
Huruvida klockan ifråga kostat 6-siffrigt eller inte är ju iofs oväsentligt, om en kund frågar om ett missljud från en rotor och säljaren skyller på spännet är ju denna säljare inkompetent (så tillvida det inte faktiskt var spännet som var kass då...). Min absoluta uppfattning är att det minsta en konsument kan förvänta sig är ett trevligt mottagande och en hög kompetens. Inget annat ska få förekomma.

Dessutom är det jävligt konstigt att inte ägarna tar slarvet på allvar, det är ju deras plånbok som blir tunnare.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Dessutom är det jävligt konstigt att inte ägarna tar slarvet på allvar, det är ju deras plånbok som blir tunnare.

AB Nymans Ur 1851 omsatte 2013 301 MSEK, 2014 358 MSEK och 2015 438 MSEK. Så ägarens plånbok blir knappast tunnare, tvärtom så omsätter de två butikerna i Stockholm respektive Västerås mer än alla andra klockbutiker i Sverige ihop.

Man skall inte behöva uppleva dålig service, men eftersom jag upplevt både dålig och bra service hos alla klockbutiker i Stockholm så är det ständiga skitkastandet på Nymans ganska tröttsamt.
 

Gurgel

Cartier
AB Nymans Ur 1851 omsatte 2013 301 MSEK, 2014 358 MSEK och 2015 438 MSEK. Så ägarens plånbok blir knappast tunnare, tvärtom så omsätter de två butikerna i Stockholm respektive Västerås mer än alla andra klockbutiker i Sverige ihop.

Man skall inte behöva uppleva dålig service, men eftersom jag upplevt både dålig och bra service hos alla klockbutiker i Stockholm så är det ständiga skitkastandet på Nymans ganska tröttsamt.
Det var ju fantastiskt fina siffror! Kul för dem, och naturligtvis för alla oss som gillar klockor och dessutom gärna vill köpa dem hos svensk AD.

Att det skulle röra sig om att kasta skit håller jag inte med om. Det handlar ju om någon som uttrycker att han eller hon (eller som i detta fal; hans far) känner sig illa behandlad. Skitkastning skulle de varit om det vore ogrundat (vilket är svårt för oss avgöra iofs, ts skulle ju kunnat hitta på allting för att just -kasta skit). Med tanke på att flera olika forummedlemmar vittnar om ungefär samma upplevelse (hos flera olika AD dock) ligger det ju nära till hands att dra slutsatsen beteendet och kompetensen hos personalen inte är acceptabelt i den stora massans (våra) ögon.

Sen får naturligtvis alla företagare och personer bete sig precis hur de vill så länge de håller sig inom lagens råmärken, men att uppfattas som arrogant och okunnig är förmodligen inte en framgångsfaktor, därför tycker jag att det är ett konstigt val av Nymans (eller av vilken annan näringsidkare som helst förstås).
 

Mudfold

Cartier
AB Nymans Ur 1851 omsatte 2013 301 MSEK, 2014 358 MSEK och 2015 438 MSEK. Så ägarens plånbok blir knappast tunnare, tvärtom så omsätter de två butikerna i Stockholm respektive Västerås mer än alla andra klockbutiker i Sverige ihop.

Man skall inte behöva uppleva dålig service, men eftersom jag upplevt både dålig och bra service hos alla klockbutiker i Stockholm så är det ständiga skitkastandet på Nymans ganska tröttsamt.

Tröttsamt måhända. Men betalar man premium för något ska man inte nöja sig med nåt annat än just premium, så de kan gott och väl yttras imo. Blir dock förvånad över hur olika intryck folk får av servicen. Som om en del av de anställda är riktigt kompetenta och en annan del inkompetenta
 
Topp