• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nytt från Omega! Hiss eller Diss?

jag gillar blått o orange! Hiss

men en uppsvälld motherf... jag lär ju inte köpa nån

o VARFÖR är det ingen stor tillverkare (ok, nån jlc, pp o ug har jag settt) som gör klockor med dubbla timvisare istället för den knökiga 24h-visaren? - jo TACK jag har inga problem med att komma ihåg att det är eftermiddag i hong kong o kväll i NYC nu på morgonen i europa.... så kunde man ha en vanlig "elapsed time" dykring istälet??? ...dumt...

universal-zone-timer-1_zps2eeb6697.jpg

Diss..

Nu inleds mjölkningen av PO-konceptet på riktigt. Omega kan inte hålla fingrarna borta.

Zed skrev:
Diss..

Nu inleds mjölkningen av PO-konceptet på riktigt. Omega kan inte hålla fingrarna borta.
Beredd att hålla med där, sen tycker jag en PO med GMT vridning känns ganska så malplacerat, sånt skulle man aldrig se hos Rolex, bättre vore väl om Omega skapade en ny seperat GMT modell utan PO referenser.

Hiss!
Bra att de kommer med en blå stålis. Orange har ju stark koppling till modellen så det känns ju självklart. Det ända tveksamma är väl att behålla heliumventilen då jag anser att den inte längre är en "profissionell" dykare.

Känns aningen stor, och färgen (orange) känns i mitt personliga tycke inte särskilt tilldragande. Men kul att det äntligen finns en PO GMT och att den ultimata GMT-kalibern 8605 hamnar i alltfler klockor.

Vänligen
Forumets undersköterska

Tillbaka
Topp