• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt jobb..

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det var det första jag tänkte på när jag bytte jobb och skulle "slippa" brottas med kidsen, så jag tycker tanken är fullt normal. :D
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
som konsult borde man veta bättre än att glida upp med en porsche på jobbet. folk är lagom skeptiska till konsulter redan som det är. att flasha rolexar och porschar för att understryka att deras arbetsgivare betalar massa mer pengar till dig än till de som jobbat där i 20 år är tämligen korkat... själv har jag aldrig rolex till jobbet tex
Måste bara fråga varför du äger en Rolex då? Tro mig, jag förstå hur du menar men varför köper/äger du en klockan som du inte kan använda? Det känns ju riktigt tråkigt och onödigt?
 

Sond

Patek
jag har den på fritiden såklart...

Har du den/dem aldrig på jobbet? Själv tänker jag lite på typ av situationer. Men det gör jag med kläder också.

Jo, det förstår jag men känns det inte tråkigt att inte kunna ha den på jobbet? Nu har jag inget med dina klockor att göra men jag tycker det måste vara tråkigt att inte kunna använda sina klockor när man vill.
 

Archie

Cartier
Jo, det förstår jag men känns det inte tråkigt att inte kunna ha den på jobbet? Nu har jag inget med dina klockor att göra men jag tycker det måste vara tråkigt att inte kunna använda sina klockor när man vill.


det är väl rätt gött att bara använda vissa klockor vid speciella tillfällen också, och inte ha dem hela tiden dag ut och dag in.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
det är väl rätt gött att bara använda vissa klockor vid speciella tillfällen också, och inte ha dem hela tiden dag ut och dag in.

Fast som jag fattade det så använde du inte den på jobbet på grund utav att du inte vill att det ska sticka andra i ögonen? Tycker du ska använda den jämt, du har väl den nya fina GMTn?

Aja, för mycket OT nu.
 

Mangusta

Cartier
Verkligen, skulle köpa hus en gång och mäklaren kom i en Ferrari ....

Om min mäklare skulle komma i en schysst släde så skulle jag tänka att snubben måste vara bra på det han gör och alltså skulle jag se till att göra en affär med honom. (Förutsatt att han inte rub me the wrong way på något annat sätt förstås genom att vara hal som en ål t ex.) Fattar inte varför det anses vara dåligt att dyka upp i en fin bil med dyra accessoarer. Det inger ju mer förtroende att ha en sådan mäklare/konsult/whatever än en luffare som kommer i en gammal Honda med en sliten kavaj från Dressman. Just saying.
 
Topp