• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt klockköp - input tack!

D

Deemfo

Guest
Tjena,
Suger i klocktarmen och vill ha lite input från er. Står mellan två rätt olika klockor i väldigt olika prisklasser.
Certina äger jag redan och är nöjd, Tag Heuer vet jag inte mycket förutom ett ganska dåligt rykte generellt.
Frågan är om detta rykte är befogat eller inte?

TAG HEUER AQUARACER
Ref.WAY2012.BA0927
RTW_backUp.jpg

VS.

Certina DS ACTION GMT
Ref. C032.429.11.051.00
C032.429.11.051.00_SLD.png
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Tag är trevliga. Men skulle inte köpa en begagnad, finns hur mycket fejk som helst. En ny borde du kunna få 20% rabatt på utan problem.

Certina blandar och ger tycker jag. Vissa modeller känns kanon, andra är sådär.

Blev det nån hjälp? Nä. Men akta dig för begagnad Tag Heuer.
 
D

Deemfo

Guest
Tag är trevliga. Men skulle inte köpa en begagnad, finns hur mycket fejk som helst. En ny borde du kunna få 20% rabatt på utan problem.

Certina blandar och ger tycker jag. Vissa modeller känns kanon, andra är sådär.

Blev det nån hjälp? Nä. Men akta dig för begagnad Tag Heuer.
Tack NRE, det blir inte begangnat utan en ny klocka. Tack för dit svar.
 
D

Deemfo

Guest
Vart kan man få så pass mycket rabatt menar du? Vänta in någon kampanj?
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Av de där två är Tag mycket snyggare enligt mig. Vad avser rabatt är det bara att fråga vad de kan göra åt priset hos AD, de brukar kunna ge 10 % utan att blinka sen är det bara säga ungefär det priset du tänkt dig. På en Tag borde 15-20% inte vara några problem.
 

FlipSwede

Rolex
Måste inte vara ny igentligen, dock nyskick. Erfarenheter av Uret?
Nej det har jag inte personligen,och kanner heller ingen som handlat darifran.
Men stammer det som star pa deras hemsida,tex att man pysslat med detta i drygt 15ar sa bor man val vara seriosa.
Annars sa borde man forsvunnit for lange sedan tycker jag. Men du kommer sakert fa svar har i traden fran nagon som har personlig erfarenhet av just Uret.se
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Certina DS Action Diver håller riktigt hög kvalitet, helt i klass med klockor som kostar dubbelt så mycket eller mer. Svårslagen bang for buck i mitt tycke. Jag har den nya modellen i 38 mm och är supernöjd. Certina är också ett anrikt gammalt dykarur, vilket jag personligen uppskattar. En annan modell som verkar hålla riktigt hög klass är Super PH500M, men den har en mer säregen design och faller kanske inte alla i smaken. DS Action Diver smälter in i fler sammanhang och passar till nästan allt.

TAG Heuer kan jag inte uttala mig om däremot.
 
D

Deemfo

Guest
Certina DS Action Diver håller riktigt hög kvalitet, helt i klass med klockor som kostar dubbelt så mycket eller mer. Svårslagen bang for buck i mitt tycke. Jag har den nya modellen i 38 mm och är supernöjd. Certina är också ett anrikt gammalt dykarur, vilket jag personligen uppskattar. En annan modell som verkar hålla riktigt hög klass är Super PH500M, men den har en mer säregen design och faller kanske inte alla i smaken. DS Action Diver smälter in i fler sammanhang och passar till nästan allt.

TAG Heuer kan jag inte uttala mig om däremot.
Håller med, har en Action Diver till vardags oftast och är mycket nöjd med. Även sneglat på den gröna GMT

Screenshot_20211009-173823_Samsung Internet.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Montredo har way 2012 för ca 18500 vad jag kan se. Dom bör vara helt lugnt att handla av. Likaså tex Harvey Store o några till. Kolla C24 maila o förhandla lite.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Vad är det som gör att du specifikt väljer mellan just dessa två klockor? I min värld är de relativt olika i design och komplikation. Är du specifikt ute efter en gmt eller något med designen som tilltalar dig mer än komplikationen??

Som lite svar på din fråga hade jag personligen tagit certinan av dessa två. Men enbart för att jag är lite sugen på en halvbeater med gmt.

För att slå ytterligare lite griller i huvudet på dig. Har du kollat in Sinn?? ”Ungefär” samma prisklass, cool design och som jag förstått det kvalitativa ur.
 
D

Deemfo

Guest
Vad är det som gör att du specifikt väljer mellan just dessa två klockor? I min värld är de relativt olika i design och komplikation. Är du specifikt ute efter en gmt eller något med designen som tilltalar dig mer än komplikationen??

Som lite svar på din fråga hade jag personligen tagit certinan av dessa två. Men enbart för att jag är lite sugen på en halvbeater med gmt.

För att slå ytterligare lite griller i huvudet på dig. Har du kollat in Sinn?? ”Ungefär” samma prisklass, cool design och som jag förstått det kvalitativa ur.
Hej, Tack för svar.
Jag har kollat in Sinn 104 faktiskt men vet inte..
Jag har bra erfarenheter utav Certina och skulle vilja komplettera min Action Diver och Tag'en är riktigt snygg, så därför står det mellan dom men kan ändras.
 

InWester

Cartier
Tjena,
Suger i klocktarmen och vill ha lite input från er. Står mellan två rätt olika klockor i väldigt olika prisklasser.
Certina äger jag redan och är nöjd, Tag Heuer vet jag inte mycket förutom ett ganska dåligt rykte generellt.
Frågan är om detta rykte är befogat eller inte?

TAG HEUER AQUARACER
Ref.WAY2012.BA0927
RTW_backUp.jpg

VS.

Certina DS ACTION GMT
Ref. C032.429.11.051.00
C032.429.11.051.00_SLD.png
92471184-8D83-4DC4-8852-7EA6002CC9D3.jpeg
Grymt nöjd med min TAG. Min första lite dyrare klocka. Köpte en grön från Uret men skickade tillbaka den.. kändes inte genuin. Certinan är också fin och funderar på den gröna istället för att leta efter en grön Aquaracer. Vilken du än väljer så tror jag du blir nöjd.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag har både Sinn och Certina, och av dem är Sinn ett par snäpp vassare. Gillar man tooliga klockor är Sinn svårslagna. De beskrivs ofta som over-engineered och det tycker jag stämmer bra. Mycket robusta klockor. Deras H-länk är den skönaste länken jag provat.
 
D

Deemfo

Guest
Har nu fått erbjudande om en ny

Certina DS Action GMT Powermatic 80 C032.429.38.051.00

För 7300 kr.

Sen har jag även sneglat på Yema, något som har koll på detta märke?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Har nu fått erbjudande om en ny

Certina DS Action GMT Powermatic 80 C032.429.38.051.00

För 7300 kr.

Sen har jag även sneglat på Yema, något som har koll på detta märke?
Jag tycker förresten att givet dom klockor du tittar på så bör du ta en koll på Christopher Ward. Mycket trevliga modeller och hög kvalitet för pengarna. Dom jag haft har varit väl i klass med Tag Heuer o då såklart även Certina. Dock inte lika prisvärt längre sedan brexit. Skall man handla där skall man också avvakta perioder med rabattkoder. Jag såg en precis nyss (dvs hundra sidor bort 😁) i Micro tråden. Så fråga där isf.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har nu fått erbjudande om en ny

Certina DS Action GMT Powermatic 80 C032.429.38.051.00

För 7300 kr.

Sen har jag även sneglat på Yema, något som har koll på detta märke?

Lite Yema-läsning :)

 
Topp