• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Obris Morgan Aegis - Microtaktisk dykare

Gnudi

Omega
Fränt att de bara hade 500 olika utföranden.
Man kan få fram 180 olika utföranden om man väljer komponera fritt, om man skall gå efter de färdiga modeller som finns gäller 15 olika utföranden.
Antal enheter oavsett utförande = 500, det verkar som dom bryter vid 300 exemplar och plockar resterande 200 vid ett senare tillfälle.

Jag mailade Justin (OM) och valde brushed, #1 & #3 (istället för x2 #1) det blir bra det här!
 

Gnudi

Omega
Jag beställde två exemplar av AEGIS i februari, igår skickades den första.
Beräknad leverans: 29 mars.

Alltid kul med paket!

e1.jpg
e12.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Värt och nämna är att Obris Morgan satt "$75" som declared value. Kanske slipper betala tull då.

Tull är som någon sa extremt liten men moms är 25%, det kan det nog bli plus avgift från FedEx så typ 2-300kr. Så var det på min pradata iaf, men väl värt det :) Om inte tullen googlar och ser riktiga värdet då blir det dyrare, men lär nog inte ske...
 

Gnudi

Omega
Jag kommer flippa båda mina. Slänger ut en K&S-tråd så snart dem är uthämtade - såvida inte någon är dundersugen redan nu.
 

levman

Cartier
Trist att du måste flippa. Fått sjukt bra betyg av dom som tagit emot klockorna i Europa. Bästa versionen hittils tydligen.
 

Sadie

Breitling
Min kom precis.
Första intrycket är bra. Upplevs inte som att L2L-måttet är så stort som det är.
 

Bilagor

  • 1459334940173-1974768403.jpg
    1459334940173-1974768403.jpg
    80.6 KB · Visningar: 176

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Snygg, men jag blir lite sne (pun intended) att de ska lägga datumet klockan fyra. Hade varit så mycket bättre kl 3, 6, 9 eller 12.
 

levman

Cartier
Fick min idag! Väldigt fin tycker jag och känns som att det är bra kvalle. Är tyvärr för oskicklig för att kunna ta bort länkarna och har inget riktigt ställe att mecka i lägenheten så får gå förbi en urmakare eller något som får fixa det åt mig. Någon som har koll på vad det kostar? Några lappar?
 

levman

Cartier
Också otroligt nöjd. Ett bra stycke, helt klart.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    109.1 KB · Visningar: 107
  • image.jpeg
    image.jpeg
    131.3 KB · Visningar: 99
Topp