• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ocentrerad dagskiva på Tudor dateday med ETA 2834

Är det snyggast med svart eller vit bakgrund på dag- och datumskivan?

• Svart bakgrund

Röster: 9 36.0%
  • Vit bakgrund

Röster: 16 64.0%

• Totala väljare
    25
Som att byta band. Står ju inte Tudor på skivan. .
Riktigt snyggt med svart bakgrund, men den e klart feltryckt
Tror du skiva från en Tissot, Certina eller Hamilton skulle passa?
D87B196B-C48C-4C6A-A008-48C1AD9102E3.jpeg

Tror du skiva från en Tissot, Certina eller Hamilton skulle passa?
D87B196B-C48C-4C6A-A008-48C1AD9102E3.jpeg
Är det samma verk är det inga problem, det är liksom ingen märkesspecifik "Tudorskiva" heller som somliga verkar tro utan standardskiva(or) som sitter monterade på alla ETA-verk 🙂
Men du får hitta ett med datum kl 3 såklart annars blir det villa villekulla.

Är det samma verk är det inga problem, det är liksom ingen märkesspecifik "Tudorskiva" heller som somliga verkar tro utan standardskiva(or) som sitter monterade på alla ETA-verk 🙂
Men du får hitta ett med datum kl 3 såklart annars blir det villa villekulla.
Är du säker på det?

Jag lutar (notera, ej säker) åt andra hållet. Ex har jag två Tudor 7017/0 från -69 och därmed ETA. Min lutning är att typsnittet för dessa är ett specifikt för dessa Tudors och inte samma för ”alla ETA-verk” från den tiden.

Är du säker på det?

Jag lutar (notera, ej säker) åt andra hållet. Ex har jag två Tudor 7017/0 från -69 och därmed ETA. Min lutning är att typsnittet för dessa är ett specifikt för dessa Tudors och inte samma för ”alla ETA-verk” från den tiden.
Nä, utgick kallt från modernare verk, det var klantigt uttryckt av mig. Du har nog rätt i att typsnittet har ändrats med åren, kan för lite om vintage för att uttala mig 👍🏼

Hiss till urmakaren som gjorde jobbet!

Tillbaka
Topp