Oktogon
Silver
Fortfarande bättre än en San MartinNog är en Tudor med skev dagskiva unikt allt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fortfarande bättre än en San MartinNog är en Tudor med skev dagskiva unikt allt.
Tror du skiva från en Tissot, Certina eller Hamilton skulle passa?Som att byta band. Står ju inte Tudor på skivan. .
Riktigt snyggt med svart bakgrund, men den e klart feltryckt
Är det samma verk är det inga problem, det är liksom ingen märkesspecifik "Tudorskiva" heller som somliga verkar tro utan standardskiva(or) som sitter monterade på alla ETA-verkTror du skiva från en Tissot, Certina eller Hamilton skulle passa?
![]()
Är du säker på det?Är det samma verk är det inga problem, det är liksom ingen märkesspecifik "Tudorskiva" heller som somliga verkar tro utan standardskiva(or) som sitter monterade på alla ETA-verk
Men du får hitta ett med datum kl 3 såklart annars blir det villa villekulla.
Nä, utgick kallt från modernare verk, det var klantigt uttryckt av mig. Du har nog rätt i att typsnittet har ändrats med åren, kan för lite om vintage för att uttala migÄr du säker på det?
Jag lutar (notera, ej säker) åt andra hållet. Ex har jag två Tudor 7017/0 från -69 och därmed ETA. Min lutning är att typsnittet för dessa är ett specifikt för dessa Tudors och inte samma för ”alla ETA-verk” från den tiden.
Hej,@SeikoZ blev det bra efter arbetet? Vore kul att se resultat.Et
Fick gå tillbaka till original skiva.Hej,
Klockan är hos urmakaren. Får tillbaka den imorgon. Återkommer då.![]()
Förstår tanken med svart skiva men personligen tycker jag den vita är perfekt för den tavlan.Fick gå tillbaka till original skiva.
![]()
Jag ville ha något ingen annan har, men så blev det inte. Men vit är fint det med.Förstår tanken med svart skiva men personligen tycker jag den vita är perfekt för den tavlan.
Men då har du testat i alla fall, tycker vita är kalas. RÖDA skivor nästa gång?Fick gå tillbaka till original skiva.
![]()
Hahah, nej nu ska inte baklocket öppnas förens nästa service.Men då har du testat i alla fall, tycker vita är kalas. RÖDA skivor nästa gång?![]()