• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiell passaround: ORIS Aquis Date - ORANGE

Trevligt skrivet och bra bilder! Jag tycker att de grå nyanserna och det orangea på tavlan gör sig riktigt bra mot grönkläderna. Skulle kunna vara "issued", med ett neutralare band. Skit att man inte får dit ett Nato.

Trevligt skrivet och bra bilder! Jag tycker att de grå nyanserna och det orangea på tavlan gör sig riktigt bra mot grönkläderna. Skulle kunna vara "issued", med ett neutralare band. Skit att man inte får dit ett Nato.
Skulle det suttit ett svart gummiband, eller en länk på, eller ännu hellre ett Zuluband på så skulle klockan lätt kunna vart en issued klocka. Den var jävligt lättavläst i varje fall och det var inga konstigheter att enkelt ställa bezeln för tidtagning.

Och jag ser att jag måste tvätta uniformen också...

Men det var då självaste faaan vad det stinker vanilj!

Luktade på bandet när jag fick klockan och visst doftade det vanilj, vilket är gott men när man arbetar upp lite kroppsvärme börjar det stinka vanilj från handleden. När man sedan tar av sig klockan på kvällen så luktar handleden vanilj i säkert 60min...

Men det var då självaste faaan vad det stinker vanilj!

Luktade på bandet när jag fick klockan och visst doftade det vanilj, vilket är gott men när man arbetar upp lite kroppsvärme börjar det stinka vanilj från handleden. När man sedan tar av sig klockan på kvällen så luktar handleden vanilj i säkert 60min...
Tur att du inte känner flänsdoften då;)

Det var ju likadant på den svarta vi körde passaround på. Jag tvättade med tvål och vatten så försvann lukten.

Doris (dvs den svarta passarounden) har bara en svag och ganska behaglig lukt. Den känns bara om man lyfter klockan till näsan.

Igår: julfest
image.jpeg

Idag: lugn hemmakväll
image.jpeg

Efter en kväll på armen:
-Behaglig. Sitter bra, upplevs inte så massiv som siffrorna anger.
-Snygg boett och tavla, iaf i skum soffbelysning.
-Bandets färg är inte för den blyge! Tur att man inte är någon vän viol, då!

Tycker verkligen att de har fått till kontrast mellan borstat och polerat på boetten, vridringsinlägget och tavlan. Det är ju f-n att det inte går att klämma dit ett nedtonat Nato. När jag vunnit klockan ska jag experimentera med band!
image.jpg

Mycket nöje, @Syven! Tack själv för trevlig och smidig överlämning!

Jag lämnade klockan lite tidigt eftersom det passade mig bra, men jag tycker att jag har bildat mig en uppfattning. Skriver ihop något ikväll eller åtminstone innan doppardagen.

Tillbaka
Topp