• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ganska ny till klockvÀrlden, vad innebÀr negativ display? :)

Att den Àr skitdÄlig...

NÀ, skoja bara, det betyder helt enkelt att det Àr ljusa siffror pÄ mörk bakgrund, istÀllet för tvÀrtom, vilket Àr det vanligaste (och mest lÀttlÀsta).

Precis. Som hubbatix sÀger sÄ Àr alltsÄ en inverterad display, dÀr du har ljusa siffror pÄ mörk bakgrund istÀllet för tvÀrtom.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
IMG_5530.JPG
IMG_5531.JPG
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
IMG_5532.JPG
7900 mÄste vara topp bland de bekvÀmaste g-shock (iaf som jag provat), cool med :)

Jag kan bara hÄlla med, var först lite skrÀmd av yttermÄtten men den sitter nÀstan bekvÀmare Àn 5600 pÄ handleden, iaf nÀr man inte behöver brÄka med jacka/tröja. Den Àr rÀtt hög. VÀger inte mkt (har för mig jag lÀste 71g). Sen dom dÀr "flapsen" pÄ undersidan av boetten gör att den sitter otroligt skönt runt handleden.
 
Senast Àndrad:

Fujoor

Patek
2-Faktor
Representant frÄn forumets verkliga senior-g-shock-garde pÄ armen.
Finns alltid en anledning att anvÀnda timern - vattning av ÀppeltrÀdet, grÀddning av fulpizzan, nÀsta strykning av fönstret...
DSC_1998.JPG
Är du nöjd med din brazilianska bezel? Även andra ursinne har ju det till sin 5200 och Ă€r nöjd. Jag har en 5600C pĂ„ ingĂ„ng och funderar pĂ„ att köpa en braziliansk bezel och se hur den sitter. Har lite dĂ„lig erfarenhet frĂ„n ett tidigare försök dĂ€r det kĂ€ndes otroligt slafsligt.
 

plattfot

Rolex
Är du nöjd med din brazilianska bezel? Även andra ursinne har ju det till sin 5200 och Ă€r nöjd. Jag har en 5600C pĂ„ ingĂ„ng och funderar pĂ„ att köpa en braziliansk bezel och se hur den sitter. Har lite dĂ„lig erfarenhet frĂ„n ett tidigare försök dĂ€r det kĂ€ndes otroligt slafsligt.

Kalasnöjd. Har köpt tre Brasilienskal och tycker de Àr bra. Lite fras i kanterna frÄn gjutningen, men det kan man enkelt fixa med ett rakblad.
LÀste att det kunde ta mÄÄÄnga veckor att fÄ paketet frÄn Marta, men mina har kommit pÄ en dryg.vecka.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Cool. Antar att det gÀller att hÀnga pÄ lÄset vid slÀppet. Brukar jubileumsmodellerna sÀljas pÄ nÄgot speciellt stÀlle?
Var inte intresserad vid 30 Ärs jubileet sÄ jag har inte riktigt hÀngt med. Men en kvalificerad gissning Àr att dom kommer ut pÄ rakuten. Man fÄr nog hÀnga dÀr om man vill ha hem nÄgra. Hittils har det inte varit nÄgra jÀttespÀnnande modeller som leakat.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Ja den bör ju göra det men under "RCVD" Àr det blankt, stÀngde av det nu för att se om det dyker upp senare nÀr jag sÀtter pÄ det igen.

EDIT: Gjorde ett display test (A+C+D) dÀr PS och CHG ikonerna var borta/syntes inte, men efter nÄgra minuter blinkade de till och fÀrgen kom! FÄr avvakta och se vad som hÀnder :)
Funkar den bra nu?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
NÄgon som testat byta case pÄ rangeman? SÄg nÄgon youtubevideo och sÄg lÀtt ut (sÄklart :D) men det gör det ju oftast...

Lite inne pÄ göra en switch mellan grön och en svart utan att mixtra med displayen. Och inte mkt dyrare köpa en till begagnad svart rangeman som de gröna delarna till en :pompus:
IMG_2944.JPG
IMG_2945.JPG
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
NÄgon som testat byta case pÄ rangeman? SÄg nÄgon youtubevideo och sÄg lÀtt ut (sÄklart :D) men det gör det ju oftast...

Lite inne pÄ göra en switch mellan grön och en svart utan att mixtra med displayen. Och inte mkt dyrare köpa en till begagnad svart rangeman som de gröna delarna till en :pompus:
IMG_2944.JPG
IMG_2945.JPG
Lite synd att den röda texten inte matchar den gröna. SlÄ pÄ stort och köp denna istÀllet :D
IMG_3264.JPG
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Grymt. Har kommit fram till att jag mÄste ha en GW-5000 efter att jag insÄg att boetten Àr DLC-behandlad vilket kÀnns bra för mig som Àr lite onödigt nickelnojig.
NÄgra tips pÄ var man köper en?
Jag importerade frÄn Japan, tror det var Shoppinginjapan som visserligen hÄller stÀngt för renovering till den 27/8. Higuchi kanske? Jag vill minnas att mitt köp inte tullbehandlades men alla andra japanköp har gjort det.
 
Topp