• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Trevlig! 👍
IMG_2771.jpeg

Vad är det för storlek på den där?
Riktigt fin 👍.
 

fransl

Cartier
Den är ju bara tavla den där modellen. Jag köpte den på 40mm för några år sedan. Snygg som bara den för priset, men alldels för stor. Jag undrar om den inte hade passat mig bättre som 36 eller 37?

Då har jag ändå handleder på 19,5 cm...

Är det kanske värt att testa en 38:a? Jag gillar min, men använder den nästan aldrig vilket är synd...
 
Senast ändrad:

Fadigodo

Breitling
Den är ju bara tavla den där modellen. Jag köpte den på 40mm för några år sedan. Snygg som bara den för priset, men alldels för stor. Jag undrar om den inte hade passat mig bättre som 36 eller 37?

Då har jag ändå handleder på 19,5 cm...

Är det kanske värt att testa en 38:a? Jag gillar min, men använder den nästan aldrig vilket är synd...
Jag tycker 38mm för denna modell träffar mitt i prick, för min smak iallafall, och rekommenderar verkligen. 40mm är också snyggt men lite för stort för min handled. För dressklockor föredrar jag mindre boetter, mellan 35-38mm.
 

fransl

Cartier
Jag tycker 38mm för denna modell träffar mitt i prick, för min smak iallafall, och rekommenderar verkligen. 40mm är också snyggt men lite för stort för min handled. För dressklockor föredrar jag mindre boetter, mellan 35-38mm.

Ja, jag gillar också 38 mm till det mesta. Kanske värt att testa! De är ju inte så dyra, så det är inte så farligt att köpa en för att testa. Är det 20mm band på den?
 

Fadigodo

Breitling
Ja, jag gillar också 38 mm till det mesta. Kanske värt att testa! De är ju inte så dyra, så det är inte så farligt att köpa en för att testa. Är det 20mm

Ja, jag gillar också 38 mm till det mesta. Kanske värt att testa! De är ju inte så dyra, så det är inte så farligt att köpa en för att testa. Är det 20mm band på den?
Det stämmer, 20mm band. Ja, kör på! Kul att testa olika band också. Har själv köpt till en mörkbrunt läderband och ett beiget mockaband för variation :)
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Den är ju bara tavla den där modellen. Jag köpte den på 40mm för några år sedan. Snygg som bara den för priset, men alldels för stor. Jag undrar om den inte hade passat mig bättre som 36 eller 37?

Då har jag ändå handleder på 19,5 cm...

Är det kanske värt att testa en 38:a? Jag gillar min, men använder den nästan aldrig vilket är synd...
Jag gillar verkligen min 36:a, skön vintagekänsla. Men 17mm bandbredd är bara dumt!
1000000888.jpg

1000000885.jpg

1000000886.jpg
 
Topp