• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Dagens klocka från vintage tråden men den här tråden behöver ju hållas levandes också.

8EB5E8E7-B8E4-4700-9325-EA2B1D8A4463.jpeg
 
Blev fin på din handed, gillar färgen på tavlan och att du fick till länkarna i norr kan man stål!
Trevligt att göra affär med dig fortsatt trevlig sommar! 👍🏻
 
Lite nyheter.

Kronograferna utan vridring är 40 mm.
De med är strax under 43.
Alla är solcellsdrivna.
A24-Solar1.png

A24-Solar2.png

A24-Solar3.png

Jag gillar alla utom "helguld" och 2-ton på länk.

A24-Bambi38.png

Lite nya färger på 38 mm Bambino.
Den rosa är tokgrym imho.
(De här vet jag redan är släppta. Priset hos seriouswatches är 319€.)
Mycket fint! En blå eller vit kronograf hade man inte tackat nej till. Eller gröna bambinon! Som sagt, mycket fint 😃
 
Min första automatklocka var en första generation Mako, inköpt 2014. Efter en olycka med fall mot ett kakelgolv försvann datum "pushern" som synes på bilden. Fick också byta ut glaset. men den tickade på fint trots allt.
8 år senare tappades klockan bort under en weekend i Budapest.. (fråga inte hur). Originallänken finns kvar nånstans om någon skulle vara intresseradkslike IMG_20150630_113236.jpg
 
Lite septembernyheter från Orient Star.

Ny månfas utan hålet i tavlan var välkommet enligt mig.
1000010317.png

Gillar tavlorna väldigt mycket.


1964 i titan (limiterad i 365 ex)
1000010318.png


Ny limiterad handjagad skelett.
1000010319.png

Tycker det var den bästa de gjort sen sista Royal Orient Skeleton. Skulle gärna ha en.

Plus lite till som jag inte tyckte var lika intressant.
Mer här: http://orientplace.blogspot.com/2024/09/orient-star-september-2024-releases.html
 
Tillbaka
Topp