Funnits ett tag i Japan. Kul att de skickar fler och fler modeller hitåt.Ännu snyggare!
Hoppas vi på resten också.
Edit:// Såg sen att det var det du skrev. Att de är nya här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funnits ett tag i Japan. Kul att de skickar fler och fler modeller hitåt.Ännu snyggare!
Men för fan! En sån har jag letat efter.Aterkommer med mer bilder I dagsljus.
Fick hem min första Orient i veckan, och även min första mekaniska klocka. Känns riktigt bra efter ett par dagars användande
Har de kommit? Hittar inte på Zackrissons. Kommer det komma någon med Mako-tavla? Alltså typ "Mako 3"Nästa nylansering står från Orient kommer i slutet av september. Det är ny dykare i Mako/Ray serien. Den kommer med bättre verk, safirglas samt min egen favorit med annan dykarring. Pris 2700-3000. Finns på lager i Sverige i slutet av september.
RN-AA0006B var ju mycket trevlig men 44mm... :/Släppta i Japan.
Listar ca 3k plus moms där.
Så förhoppningsvis dröjer det inte länge.
https://www.orient-watch.jp/product/category/?category_id=265
@Kessler
Nya Mako XL.RN-AA0006B var ju mycket trevlig men 44mm... :/
Låter som att du haft lite otur. De brukar gå mkt bättre än så från fabrik.Hej!
Har en Orient Ray 2 som jag är fantastiskt nöjd med. Billig klocka värd varenda krona. Såg den som ett bra insteg då Seiko SKX007 med sitt äldre urverk inte kommer i närheten av F6922 kalibern. Frågan är dock nu efter några några månader om 15-25 sekunder per dag + är normalt och då inte utifrån specifikationernas perspektiv utan alldagligt användande. Har tyvärr ingen tidgraf för mätning men vågar man justera lite själv ändå eller kommer allt förvärras?
Tack på förhand
Emil
Låter som att du haft lite otur. De brukar gå mkt bättre än så.
Det GÅR att rucka själv. Finns en liten spak (2 egentligen. Men ena (beat error ) är det direkt dumt att röra utan timegrapher )) som man kan peta till inne i verket.
Inget jag rekommenderar om man inte vet vad man sysslar med. Extremt finlir (tiondels mm vi pratar om).
Länk om hur man gör på ett Seiko 7s.
Orient funkar på samma sätt.
g/wiki/Budget_Watch_Collecting/Regulating
Det du kan göra utan att öppna klockan är att testa att lägga den i olika positioner när den inte används.
Här är ett gammalt dokument från Rolex om det. Principen för Orient är den samma.
Låter som att du haft lite otur. De brukar gå mkt bättre än så.
Det GÅR att rucka själv. Finns en liten spak (2 egentligen. Men ena (beat error ) är det direkt dumt att röra utan timegrapher )) som man kan peta till inne i verket.
Inget jag rekommenderar om man inte vet vad man sysslar med. Extremt finlir (tiondels mm vi pratar om).
Länk om hur man gör på ett Seiko 7s.
Orient funkar på samma sätt.
g/wiki/Budget_Watch_Collecting/Regulating
Det du kan göra utan att öppna klockan är att testa att lägga den i olika positioner när den inte används.
Här är ett gammalt dokument från Rolex om det. Principen för Orient är den samma. Inte säker på om Orient har exakt samma positioner men utgå från den och testa dig fram. Själv fått en Seiko att gå +-0 på 2 veckor med hjälp av detta dokument och samma positionering så jag tror de stämmer hyfsat här också.
Fin och kvalitativ klocka. Men givetvis inte lika bra som OrientStar.Annars funderar jag över att köpa en Seiko Sarb033. Vad tycks om det uret? Vet att den inte hör till tråden men har fått väldigt lite respons på Seikotråden. Orient ligger ju ganska nära
Hahaha såklart! Den finns på listan hehe. Fantastisk klocka!Fin och kvalitativ klocka. Men givetvis inte lika bra som OrientStar.
Helt ärligt så blir faktiskt Sarben lite för mkt nästanklocka för mig. Väldigt lik en GS men samtidigt väldigt långt ifrån.Hahaha såklart! Den finns på listan hehe. Fantastisk klocka!
Himla fin!
Helt ärligt så blir faktiskt Sarben lite för mkt nästanklocka för mig. Väldigt lik en GS men samtidigt väldigt långt ifrån.
OrientStar har för mig mer egen identitet.
Men det är klart du ska ha en Sarb. Grym klocka för vad det är.Jag är ju skadad.
Har du nån bild? Lite intresserad blir man .Helt ärligt så blir faktiskt Sarben lite för mkt nästanklocka för mig. Väldigt lik en GS men samtidigt väldigt långt ifrån.
OrientStar har för mig mer egen identitet.
Men det är klart du ska ha en Sarb. Grym klocka för vad det är.Jag är ju skadad.
De som ligger närmast Sarb är nog classic.Har du nån bild? Lite intresserad blir man .
De som ligger närmast Sarb är nog classic.
Fast jag gillar den här bättre. Tavlan är roligare.
(Fanns i svart med kolfibertavla också. Går att få tag på också).
Hela internationella kollektionen:
https://www.orient-watch.com/Collections/ORIENT-STAR/c/o3?q=:name-asc&page=0&text=
Japanska kollektionen ifall du har lust beställa från moderladet:
https://www.orient-watch.jp/orientstar/
De som ligger närmast Sarb är nog classic.
Fast jag gillar den här bättre. Tavlan är roligare.
(Fanns i svart med kolfibertavla också. Går att få tag på också).
Hela internationella kollektionen:
https://www.orient-watch.com/Collections/ORIENT-STAR/c/o3?q=:name-asc&page=0&text=
Japanska kollektionen ifall du har lust beställa från moderladet:
https://www.orient-watch.jp/orientstar/
Utgått tyvärr. Finns säkert handlare som har den kvar. DV02002B är referensen.Hur finner man den med kolfibertavaln? Finns inte med på hemsidan.
Jo precis. Tack för tipsen!Utgått tyvärr. Finns säkert handlare som har den kvar. DV02002B är referensen.
Begagnad finns den definitivt. Bör hittas på Ebay inom EU.