Någon bild med den på? Tycker den är riktigt snyggInställd och fungerande.
För mig är det en fördel att den numera är drygt 43mm, passar bättre på en grov handled och det blir lite lättare att läsa av kalendern.
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon bild med den på? Tycker den är riktigt snyggInställd och fungerande.
För mig är det en fördel att den numera är drygt 43mm, passar bättre på en grov handled och det blir lite lättare att läsa av kalendern.
![]()
- Bild med klockan på handleden för första gången.Någon bild med den på? Tycker den är riktigt snyggGrattis till nya!
![]()
Väldigt fin- Bild med klockan på handleden för första gången.
![]()
Det finns en auktoriserad urmakare för Orient i Sverige:Hejsan!
Min sambo har en Orient Star klocka som vederbörande lyckats dra i golvet i samband med städning och efter detta inte vill röra sig en millimeter.
Efter en check med urmakare verkar det krävas ett byte av verk för att få ordning på den, vilket inte verkar helt enkelt att få tag på
för en fristående urmakare om jag förstår det rätt.
Någon här i tråden som vet om det finns någon svensk AD/ eller servicecenter som hanterar Orient att vända sig till?
Det finns en auktoriserad urmakare för Orient i Sverige:
Urmakeriet i Lerum
Lilla Torget 13
44330 Lerum
Tel. 0302 80 99 94
Den är så bra den där!Premiär för originallänken
![]()
Ja den är sjukt bra för pengen, eller faktiskt oavsett pengDen är så bra den där!Skulle kunna kosta minst dubbelt så mycket och ändå varit prisvärd. Mycket pang för pengarna där alltså!