Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt!New watch!
![]()
Tack! Det är en ny citizen The Citizen! Rekommenderar starkt att kika in på de om man stöter på enSnyggt!
Knasläcker! Ny för dig eller ny-ny?Ny kvarts in idag
![]()
Håller med, väldigt nöjd när den väl hamnade på armen fastän jag var lite osäker på arabiska siffror på en tank först. Nej, den är ny för mig, men den har 20+ år på nacken. Ganska roligt original mesh ocksåKnasläcker! Ny för dig eller ny-ny?
Tyckte att den såg väl "modern" ut för en vintagestylad klocka, så tänkte att det var en ny modell. Bra hittat!Håller med, väldigt nöjd när den väl hamnade på armen fastän jag var lite osäker på arabiska siffror på en tank först. Nej, den är ny för mig, men den har 20+ år på nacken. Ganska roligt original mesh också![]()
Har suktat efter en tank länge, men inte haft råd. Hittade inte denna heller, den hittade mig, hade en Rado True Specchio ute på köp&sälj och blev erbjuden denna som jämnt byte, högg på impulsTyckte att den såg väl "modern" ut för en vintagestylad klocka, så tänkte att det var en ny modell. Bra hittat!
Personligen tycker jag dock att arabiska siffror passar fullständigt utmärkt på tank. Har en Reverso från ca 1933 med snarlikt typsnitt, och den är knappast fel! Tyvärr ingen quartz...
Ibland ska man ha tur!Har suktat efter en tank länge, men inte haft råd. Hittade inte denna heller, den hittade mig, hade en Rado True Specchio ute på köp&sälj och blev erbjuden denna som jämnt byte, högg på impulsMen nu kommer nog suget efter en Cartier att bli ännu värre… en Reverso från 1933 är ju bara löjligt
Sicken graal
Trivsam trippel. Tycker i och för sig att canvasbandet som sitter på 1926:an är väldigt snyggt men kanske man vågar föreslå ett ljusbrunt strutsläder om den moraliska kompassen tillåter?Trippel i Longines kvartsareLite osäker på vad jag skall köra för band på dem. Split 5 kom på ett ganska hemskt mocka, tänker ett rött cordovan eller bear-mesh. 1926 kom på original-mesh, men tycker nog att den gör sig bättre på spaceace-canvas. Fick ett väldigt nice mörkbrunt läder med 1926 också visserligen… men det kanske gör sig bättre på Split5
![]()
Hade gärna haft ett strutsband, är annars svag för ödla. Problemet är att jag inte vill ha ett stoppat band på så slimmade klockor. Gissar att både Split5 och 1926 bara är typ 5-6mm tjockaTrivsam trippel. Tycker i och för sig att canvasbandet som sitter på 1926:an är väldigt snyggt men kanske man vågar föreslå ett ljusbrunt strutsläder om den moraliska kompassen tillåter?
Där har du naturligtvis en bra poäng. Skulle nog känna likadant själv. Kör på befintligt canvasband till 1926:an, det är i mitt tycke både snyggt och passar modellen. Rött känns spontant som en bra idé till Split 5:an. Matchar inramningen på tavlan och är precis lagom lekfullt.Hade gärna haft ett strutsband, är annars svag för ödla. Problemet är att jag inte vill ha ett stoppat band på så slimmade klockor. Gissar att både Split5 och 1926 bara är typ 5-6mm tjocka
Blir nog såDär har du naturligtvis en bra poäng. Skulle nog känna likadant själv. Kör på befintligt canvasband till 1926:an, det är i mitt tycke både snyggt och passar modellen. Rött känns spontant som en bra idé till Split 5:an. Matchar inramningen på tavlan och är precis lagom lekfullt.
Den enda saken jag inte gillar på den där bilden är priset på cappuccino på espresso houseTre saker jag gillar!
![]()