• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

IMG_2397.jpeg

Soliga dagar uppskattas av både mig och klockan 😎

Jag ska skaffa mig en med tre punkter. Jag har inte jag förstått mig på konstruktionen av GS-länken än. Lugholes, men också en öppning på undersidan av slutlänkbiten 🤔
Jag har inte velat testa att bara pressa på min, skulle helst höra ifrån någon som vet innan jag kör…
Om du inte har någon boettboll att testa på baklocket på Chronomastern så är det inte omöjligt att det kan fungera bra med en hemgjord boll av silvertejp. Den refflade ringen kan säkert underlätta greppet för tejpen

Jag har inte velat testa att bara pressa på min, skulle helst höra ifrån någon som vet innan jag kör…
Om du inte har någon boettboll att testa på baklocket på Chronomastern så är det inte omöjligt att det kan fungera bra med en hemgjord boll av silvertejp. Den refflade ringen kan säkert underlätta greppet för tejpen
Lite dåligt med info om GS-länken på nätet också. Hittar bara andra som undrar hur man gör. Jag testade med en boettboll på Citizen, men jag måste vara för svag. Eller så sitter den riktigt tajt 🙂

Satt och slösurfade lite efter en toolig klocka som inte är så bulkig som tex Mudmaster.

Snubblade över denna och jäklar vad cool! Kompass, termometer och tidvattenindikator, allt man behöver liksom 😍😍 Är det någon som har en?

Idag dubbel manlighet.

IMG_5743.jpeg
Jag har skämtat om att den ”ensamma” logon är den som skulle kunnat rädda Liberalerna, men nu valde dom fel…🤪
IMG_2429.png IMG_2430.jpeg

Dubbel-loggan går under benämningen ”Twin peaks”här hemma, lite lagom mystik kring den liksom 😉
IMG_2435.jpeg

Jag behöver fortfarande en ynka liten länkbit för att kunna bära denna, men nu har jag en på väg hem… Jag hittade en donatorlänk i Vietnam (där visserligen resten av hela klockan kommer bifogad 😉).

Senast ändrad:
Jag har skämtat om att den ”ensamma” logon är den som skulle kunnat rädda Liberalerna, men nu valde dom fel…🤪
IMG_2429.png IMG_2430.jpeg

Dubbel-loggan går under benämningen ”Twin peaks”här hemma, lite lagom mystik kring den liksom 😉
IMG_2435.jpeg

Jag behöver fortfarande en ynka liten länkbit för att kunna bära denna, men nu har jag en på väg hem… Jag hittade en donatorlänk i Vietnam (där visserligen resten av hela klockan kommer bifogad 😉).
Hade ju varit synd om du varit tvungen att släppa den till nån med mindre handleder. ;)

Tillbaka
Topp