Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är otroligt fin den där. Perfekt allroundare.Haft denna i snart två månader. Inte märkt av någon som helst tidsavvikelse. Evihetkalendern sköter sig utmärkt. Papperstavlan är grym och lever verkligen upp i rätt ljus. Riktigt bra AR. Mycket pang för pengen
![]()
![]()
Kolla hos Kjell&co, dom säljer en liten låda med bra och ha verktyg. Priset speglar kvaliteten, men för att komma igång är det gott nogNighthawken har legat i vila några år men har fått enormt sug att använda den! Dock har troligen batteriet/kondingen gett upp så den behöver bytas, men uris trodde nånstans runt 1600 för byte så jag tror jag ska testa själv… Verkar inte vara så svårt, men däremot behöver jag verktyg för jobbet.
Någon som har tips på prisvärt kit? Egentligen kanske det räcker med boettöppnare, men kan man få lite övriga prylar till rimlig peng så kan det vara lika bra att köpa.
UnderbarDagens klocka, men byter till kvällen mot nåt mindre otympligt.
![]()
UnderbarOch om någon undrar över livslängden på kvartsurverk är svaret, med rätt kvalitet (än så länge) 56 år
![]()
Tankar om den? Sneglar på den orangea varianten.![]()
En stilla eftermiddags fika.
Kan nog inte bli fel med en MRP SA-klon! Sugen på CWC:s quartzdykare, men den är ju en smula dyr i jämförelse. Och jag gillar färgklickar. Har en röd Citizen-dykare, trots allt. Som jag bär på ett rött perlon.Jag gillar den starkt.
Och den orange:a på gummi: utan tvekan fem plus i min bok.
Sen vet jag hur feg jag själv är, så för mig landar alltid allt med svart och länk när det väl blir dags.![]()
Hur ser en sådan ut och hur fungerar den?Nu inväntar jag en kvartstestare jag ropat hem på ebay som förhoppningsvis ska hjälpa till med justeringen.
Jag vill också veta!Hur ser en sådan ut och hur fungerar den?
Jag har kört HGP som sommarklocka. Nu när sommaren är slut märker jag att den är svår att släppa. Jag älskar orange och har haft flera stycken men tröttnar alltid och landar såklart i svart. Finns några riktigt fina GMT modeller från HGP som jag sneglar på om man villa ha lite färg. Som dock inte är quartz.Tankar om den? Sneglar på den orangea varianten.
Hur ser en sådan ut och hur fungerar den?
Den jag hoppat på är en enkel variant som ser ut så härJag vill också veta!![]()
Coolt!Den jag hoppat på är en enkel variant som ser ut så här
![]()
Den har 3 olika funktioner, dels kan den mekaniskt driva urverket för att se att alla visare och drev snurrar som dom ska, sedan räknar den impulser till stegmotorn som motsvarar 0.00 spd, och slutligen kan man testa batterispänning. Den mäter impulserna under en 10 sek period och räknar sedan ut ett medelvärde. Väldigt användbart trots att den inte har fler decimaler![]()