Nu har den anlänt och jag har testat den lite lätt
Tyvärr vart det lite svårt att fota i dagsljuset med LCD displayen
I läge 1. gör den spd mätningen i vad som verkar vara 10 sek cykler. Det betyder att man måste kolla vilka cykler just det urverket som ska testas ska ha för att man ska få en så bra läsning som möjligt. I läge 2. Kan man med hjälp av stroberna mäta volt. Jag testade bara att mäta några kasserade AA batterier vilket verkar fungera som tänkt. Knappcellsbatterier testar man på den lilla plattan i nedre högra hörnet, den fungerar också som den ska. Med Shift knappen byter man mellan att antingen köra avmagnetisering eller att köra ett mekaniskt test av urverkets kuggar (finns 3 olika hastigheter). Jag har ingen magnetiserad klocka att testa med, men den kör visarna vid testet, så check på den funktionen också

Tyvärr fungerar den INTE till klockan jag skaffade den för, det är ett 9923 urverk med dubbelkvarts som ska justeras med kronan i utdraget läge (vilket gör att man måste mäta på själva urverket med en QT99 eller motsvarande maskin. Tänkte inte på de…
Jag har inte heller mätt några motstånd med läge 3. Men det ska jag testa vid tillfälle.
Jag har dock mätt några av de klockor som låg nära till hands. GS 9F visade alla utom 2 på 0.0spd, de som avvek visade 0.1spd. Citizen med a660 visade alla 0.0 vilket stämmer ganska bra med hur dom presterar. Jag lyckades inte få till någon läsning av de jag har med A060, oklart varför…
Tyvärr kommer ingen manual med till apparaten, men för priset jag betalade, typ 350kr, så kommer den duga till vad jag kommer använda den till.