• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

R

Raderad medlem 15346

Guest
Haha jag tycker den är ruggigt bra på bild också... Svår att få tag i? Bara 1860 ex som jag förstått?
I Sverige gick den inte att köpa när jag bestämde mig för någon månad sedan. Men som jag skrev tidigare i tråden rekommenderar jag ingen att köpa TAG i Sverige, prisbilden här är helt skev. Tyskland, Schweiz, England mfl listpriserna är mkt lägre i dessa länder.

Jag köpte den från AD i England mha en kompis där, han fraktade den till mig därifrån. Det tog lite tid men inkl frakt sparade jag 16 000 kr!
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
668A5BE5-CD15-4595-9DA5-1A8FFE3337E8.jpeg
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Vacker! Köp till ett riktigt race band så hade jag varit såld direkt.

Typ något sådant:
Yes helt enig! Men ska köpa ett som passar med viklåset som följde med klockan.

Sugen på ett rött hajskinnband också (ursäkta mina superba Microsoft Paint skills)

9E5E4FFE-B6C8-4409-ACB4-65F92B58B6FE.jpeg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor

Weberg

Audemars
Mitt tips till alla som ska köpa TAG är att handla utomlands. En Monaco H02 eller caw211p listar tex 14 000 mindre i Tyskland än i Sverige. En Aquaracer gmt är 9 000 kr billigare. En vanlig keramisk cal5 Aquaracer listar numera 32 000 i Sverige, helt absurt i mina ögon.

Idag beställde jag en cbk221b via tagheuer.com UK webshop. Räknar jag in den extra kostnaden att få den fraktad med försäkring till Sverige sparar jag ändå strax över 16 000 kr! Hur är detta rimligt?

Efter pandemin kan man göra en weekend i Tyskland av det hela! Åk ner, turista gött, besök en AD, betala listpris och spara ändå en sisådär 10-15 000 kr. Spara ännu mer om du kan pruta lite.

Jag har pratat med flera svenska AD och man verkar vara genomgående överens om orimligheten i den skeva prissättningen för den svenska marknaden. Jag skulle hemskt gärna stötta fantastiska lokala butiker som tex @ERIKSON URHANDEL men när det skiljer så extremt mkt går det inte att motivera.

Jag har påpekat detta även till Nortime men inte fått några vettiga svar. Jag vet inte om det är dom som är problemet. Iom att svenska priser tagits bort från TAGs hemsida (fanns tidigare men varit borta lääänge nu) kanske det är Nortimes del av kakan som gör att priserna är så höga? Ren spekulation såklart men man undrar ju.
Detta avslöjar ju samtidigt vilka sjuka påslag de har i den här branschen...
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Detta avslöjar ju samtidigt vilka sjuka påslag de har i den här branschen...
Indeed! Vill man veta mer om och förstå hur sinnesjuk lyxbranschen är kan jag verkligen rekommendera boken 'Deluxe - how luxury lost its lustre' av Dana Thomas. Intressant läsning om hur priser går upp samtidigt som lyxprodukter massproduceras till allt lägre kostnader. Medvetna strategier att gå ifrån att lyx definierats av unika produkter av extremt hög kvalitet till fokus på att erbjuda dyr luft i form av BRAND och "status". En hel del fokus på LVMH i boken vilket ju gör den relevant i denna tråd också.
 

Weberg

Audemars
Indeed! Vill man veta mer om och förstå hur sinnesjuk lyxbranschen är kan jag verkligen rekommendera boken 'Deluxe - how luxury lost its lustre' av Dana Thomas. Intressant läsning om hur priser går upp samtidigt som lyxprodukter massproduceras till allt lägre kostnader. Medvetna strategier att gå ifrån att lyx definierats av unika produkter av extremt hög kvalitet till fokus på att erbjuda dyr luft i form av BRAND och "status". En hel del fokus på LVMH i boken vilket ju gör den relevant i denna tråd också.
Ska verkligen lägga den på minnet! 👌
 

holmgren_m

Omega
2-Faktor
Kör denna Link (WT5110), 42mm, idag. Har velat av och till om jag ska sälja den. Får hänga med ett tag till i samlingen. Vad säger ni om storleken? Det är den första Linken som ersatte S/el 1999. Jag gillar armbandet, en klar vattendelare.
 

Bilagor

  • 6A8EAB60-6CAF-48ED-AA65-0448B78B2C30.jpeg
    6A8EAB60-6CAF-48ED-AA65-0448B78B2C30.jpeg
    337 KB · Visningar: 11
  • A8131165-C916-4AC9-A19F-CE105F1CD0A5.jpeg
    A8131165-C916-4AC9-A19F-CE105F1CD0A5.jpeg
    320.8 KB · Visningar: 12
Topp