Mitt tips till alla som ska köpa TAG är att handla utomlands. En Monaco H02 eller caw211p listar tex 14 000 mindre i Tyskland än i Sverige. En Aquaracer gmt är 9 000 kr billigare. En vanlig keramisk cal5 Aquaracer listar numera 32 000 i Sverige, helt absurt i mina ögon.
Idag beställde jag en cbk221b via tagheuer.com UK webshop. Räknar jag in den extra kostnaden att få den fraktad med försäkring till Sverige sparar jag ändå strax över 16 000 kr! Hur är detta rimligt?
Efter pandemin kan man göra en weekend i Tyskland av det hela! Åk ner, turista gött, besök en AD, betala listpris och spara ändå en sisådär 10-15 000 kr. Spara
ännu mer om du kan pruta lite.
Jag har pratat med flera svenska AD och man verkar vara genomgående överens om orimligheten i den skeva prissättningen för den svenska marknaden. Jag skulle hemskt gärna stötta fantastiska lokala butiker som tex
@ERIKSON URHANDEL men när det skiljer så extremt mkt går det inte att motivera.
Jag har påpekat detta även till Nortime men inte fått några vettiga svar. Jag vet inte om det är dom som är problemet. Iom att svenska priser tagits bort från TAGs hemsida (fanns tidigare men varit borta lääänge nu) kanske det är Nortimes del av kakan som gör att priserna är så höga? Ren spekulation såklart men man undrar ju.