• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OHPF?

Brenino

Omega
Sluta räkna, var aktiv så kommer du snart upp i 50. (Sen tror jag t ex inlägg i Lifestyle inte räknas)
Ja, du tänker givetvis rätt här. Det är min "måste fatta hur det funkar"-gen som får mig att undersöka något jag inte förstår, men med lite förklaringar från er forummedlemmar så klarnar de reglerna.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jaha, där ser man. Jag har gjort 25 inlägg totalt, men inläggsräknaren i avataren säger 14. De andra 11 var kanske för banala för att räknas in. Det verkar dock bli en del handpåläggning när allt ska kvalitetsgranskas.
Jag kan dock förstå värdet i att vara restriktiv. Detta forum verkar vänligt, hjälpsamt och informativt.
Då låter det som att du antingen har fått inlägg raderade och/eller att någon diskussion som du deltagit i har raderats vilket fått inläggen att försvinna. Det sker ingen manuell granskning utan användarna brukar vara ganska snabba på att rapportera den typen av skräpinlägg till administratörer/moderatorer som sedan vidtar lämpliga åtgärder och precis som du säger så handlar det inte om att sätta dit folk eller försvåra utan helt enkelt om att sätta någon slags tröskel där det lönar sig att vara aktiv och bidra i övriga forumet vilket är hela poängen med forumet. Att man sedan har möjlighet att köpa, byta och sälja prylar är bara en trevlig bonus. :)
Sluta räkna, var aktiv så kommer du snart upp i 50. (Sen tror jag t ex inlägg i Lifestyle inte räknas)
Man behöver 50 inlägg för att få tillgång till lifestyle så det bör inte vara något problem i det här fallet. ;)
 

Brenino

Omega
Haha se där, man lär sig något nytt här varje dag! :D
Då låter det som att du antingen har fått inlägg raderade och/eller att någon diskussion som du deltagit i har raderats vilket fått inläggen att försvinna. Det sker ingen manuell granskning utan användarna brukar vara ganska snabba på att rapportera den typen av skräpinlägg till administratörer/moderatorer som sedan vidtar lämpliga åtgärder och precis som du säger så handlar det inte om att sätta dit folk eller försvåra utan helt enkelt om att sätta någon slags tröskel där det lönar sig att vara aktiv och bidra i övriga forumet vilket är hela poängen med forumet. Att man sedan har möjlighet att köpa, byta och sälja prylar är bara en trevlig bonus. :)
Man behöver 50 inlägg för att få tillgång till lifestyle så det bör inte vara något problem i det här fallet. ;)

Jag hittade var differensen kom ifrån. Några av mina inlägg har gjorts som svar på säljannonser. Dessa räknas inte med i summan. Förståeligt :D

- då ska jag inte börja leta efter en avdelning som heter Lifestyle än då ;)
 
Topp