Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
John R skrev:Grymt fina bilder av alla fotoproffsen! Jag blir mycket mycket sugen på att skaffa en igen.
Kanske den med guldindex som du har Molle, vilken skönhet! Vad ligger en sådan på bättre beg?
Misstänker att de inte växer på träden heller?
/ John R
yonsson skrev:@John R -Det verkar som att det är många som köper en mm300, sedan säljer den, för att efter ett tag köpa en till. Har aldrig fattat det där. -Alltså varför man säljer den. Om det inte är så att man är för slapp för att skicka den på service och köper en ny istället.
För övrigt är ni fuskisar! Jag trodde det var nya bilder som gällde. Ge mig en timma i dagsljus, så jäklar. Hoppas verkligen jag får ett makroobjektiv i julklapp förresten![]()
yonsson skrev:@John R -Det verkar som att det är många som köper en mm300, sedan säljer den, för att efter ett tag köpa en till. Har aldrig fattat det där. -Alltså varför man säljer den. Om det inte är så att man är för slapp för att skicka den på service och köper en ny istället.
För övrigt är ni fuskisar! Jag trodde det var nya bilder som gällde. Ge mig en timma i dagsljus, så jäklar. Hoppas verkligen jag får ett makroobjektiv i julklapp förresten![]()
Huvudet på spiken där John!John R skrev:yonsson skrev:@John R -Det verkar som att det är många som köper en mm300, sedan säljer den, för att efter ett tag köpa en till. Har aldrig fattat det där. -Alltså varför man säljer den. Om det inte är så att man är för slapp för att skicka den på service och köper en ny istället.
Jag gillade min väldigt mycket. Tyckte dock att den var lite för hög. Ibland får man för
sig att det är dax att testa nått annant. I mitt fall var det nått annat som hägrade.
Sedan tror jag i ärlighetens nämn att jag inte var mogen för modellen för att riktigt uppskatta den
för vad den är. Om man vill ha en FET dykare med en av värdens vackraste urtavlor samt visare så är det den
man skall ha i samlingen.
När jag ägde min så ville jag ha lite mer brand feeling och en lite mer hype känsla kring märket och
tyvärr så saknar Seiko det.
Jag va helt enkelt en osäker rädd liten horunge som ville känna Rolex ryggdunket smattra i nacken.
Nu mera så tror jag att jag kan leva utan kindpussar och annat trams och bära en Marinemaster med huvudet högt!
Jag har helt enkelt växt som klockmänniska!
Visa vägen för oss nu Yonsson och 80-talisten. För nu MM300 traditionen vidare och lys upp
vår tillvaro. Må era MM300r fastna och avbildas på alla KS medlemmars näthinnor så kommer kanske
fler bli upplysta!
/ John R
Undersköterskan skrev:Hur gör ni med servicarna ? Finns det någon i Sverige som kan skruva i ett MM300 eller skickas klockorna till Japan ?
Undersköterskan skrev:Hur gör ni med servicarna ? Finns det någon i Sverige som kan skruva i ett MM300 eller skickas klockorna till Japan ?
Molle skrev:Undersköterskan skrev:Hur gör ni med servicarna ? Finns det någon i Sverige som kan skruva i ett MM300 eller skickas klockorna till Japan ?
När det väl skulle bli dags (för min egen del 10år plus typ) så har jag inget problem med att lämna den till Klockmäster i Globen. Om de kan göra det på plats eller skickar till Japan är helt egalt för mig.
yonsson skrev:Molle skrev:Undersköterskan skrev:Hur gör ni med servicarna ? Finns det någon i Sverige som kan skruva i ett MM300 eller skickas klockorna till Japan ?
När det väl skulle bli dags (för min egen del 10år plus typ) så har jag inget problem med att lämna den till Klockmäster i Globen. Om de kan göra det på plats eller skickar till Japan är helt egalt för mig.
Tror de skickar den till UK, Frankrike, eller Tyskland OM de skickar den. På mitt garantikort, står det att garantin gäller inom EU, vilket med all säkerhet innebär att de ändrat till mer lokalierade garantier och servicar. Jag är helt 100% säker på att de kan servas både i UK och i Tyskland av Seiko-urmakare. Köpte min i Tyskland och det sa säljaren uttryckligen, då jag frågade det innan jag köpte den. Sen finns det även oberoende servare i UK, som har servat många av klockorna till ägare på TZUK.
Molle skrev:Hade hellre sett att den skickats till JP än Tyskland/UK.
/Stefan
Vad har du nu hittat på yonsson...?yonsson skrev:Lämnade min på verkstan idag för lite myspys. Info kommer så fort jag hämtat den.
Saknar den redan.
80talisten skrev:Vad har du nu hittat på yonsson...?yonsson skrev:Lämnade min på verkstan idag för lite myspys. Info kommer så fort jag hämtat den.
Saknar den redan.![]()
du ska väl inte sätta ett safirglas på den? :shock: fy skäms på dig annars! :evil:yonsson skrev:80talisten skrev:Vad har du nu hittat på yonsson...?yonsson skrev:Lämnade min på verkstan idag för lite myspys. Info kommer så fort jag hämtat den.
Saknar den redan.![]()
Time will tell ...![]()
80talisten skrev:du ska väl inte sätta ett safirglas på den? :shock: fy skäms på dig annars! :evil:
yonsson skrev:80talisten skrev:du ska väl inte sätta ett safirglas på den? :shock: fy skäms på dig annars! :evil:
Nesch. Det vore ju att nedgradera den. Det är inget som ska moddas. Den ska bara gullas med lite. Lägger upp mer info när den är hemma igen. Vill inte jinxa processen.
yonsson skrev:Nu börjar det ju likna nåt! Ett tips är att hålla upp en matbricka eller dylikt bakom kameran, så slipper du många reflektioner i urtavlan också.
Edit: Första bilden var riktigt fin. Jag blir chockad varje gång jag ser klockan på bild, för SÅ dressig som den framstår på bild är den ju inte i verkligheten.
yonsson skrev:Nu blev det inget av, för klockan fick inte plats i maskinen, men planen var att digitalt mäta gångexaktheten (hur den håller tiden) i olika klockpositioner för att få kunna korrigera gången med olika nattpositioner.
Jag har även läst att urverket är okänsligt för position, vilket jag ville kontrollera.
Fick en servicepåse som plåster på såren.