• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ollech & Wajs återuppstår

Zodiac’en på min arm är 49mm mellan hornen, 40 i diameter... döm själva.
3A3001CD-B827-476E-93BC-91366C416782.jpeg

Tycker nog snarare att moderna klockor har för korta och klena bandhorn bara för att man ska kunna maxa diametern.
Så kan man såklart också se det. Kanske är bredden på de här bandhornen som gör att de ser väldigt stora ut. För nog är de större än samtida liknande modeller?

Så kan man såklart också se det. Kanske är bredden på de här bandhornen som gör att de ser väldigt stora ut. För nog är de större än samtida liknande modeller?
Det är möjligt, man kan väl räkna på det och jämföra om inte annat. Gillar tex gamla sm300 med raka bandhorn, rätt rejäla.

Så var det officiellt! 🔥 Sekvens är auktoriserad återförsäljare för Ollech & Wajs, med ensamrätt! Kan även leverera till Danmark, Finland och Norge.
Än så länge bara 3 modeller på lager, fler kommer inom kort...

Kika på sortimentet här:

Frågor? Skicka DM eller maila på [email protected]

Ollech-and-Wajs-astrochron-sekvens.com.jpg

De har en grovt borstad finish och känns enkla, men tycker de ser 'billigare' ut på bilderna än i verkligheten. (Har dock inte sett 8001 än)

Jag uppfattar det som ett medvetet val, att de ska se 'oldschool-grova' ut.

De har en grovt borstad finish och känns enkla, men tycker de ser 'billigare' ut på bilderna än i verkligheten. (Har dock inte sett 8001 än)

Jag uppfattar det som ett medvetet val, att de ska se 'oldschool-grova' ut.
Här är en bild på min gamla P-101 och även den hade samma sorts finish på visarna. Känns som ett medvetet val?
564784C3-65E0-445C-A85B-4B62F579F2F8.png
Diskuterar ni borstningen eller att de är kapade med en slö kniv?
På dina bilder @Jeser90 har de samma borstning, men jämför kanterna.

Haha, ja kanterna ser faktiskt lite sladdriga ut 8001:an...

Inget jag uppmärksammat på de modeller jag har fått hem. Återstår att se helt enkelt.

Tillbaka
Topp