Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis. Jag föredrar vitt. Nej, måtten kanske säger en sak men den ser lång ut tycker jag.
Tycker nog snarare att moderna klockor har för korta och klena bandhorn bara för att man ska kunna maxa diametern.Håller med om att det ser aningens oproportionerligt ut på bilderna.
Så kan man såklart också se det. Kanske är bredden på de här bandhornen som gör att de ser väldigt stora ut. För nog är de större än samtida liknande modeller?Tycker nog snarare att moderna klockor har för korta och klena bandhorn bara för att man ska kunna maxa diametern.
Det är möjligt, man kan väl räkna på det och jämföra om inte annat. Gillar tex gamla sm300 med raka bandhorn, rätt rejäla.Så kan man såklart också se det. Kanske är bredden på de här bandhornen som gör att de ser väldigt stora ut. För nog är de större än samtida liknande modeller?
Typ denna modell tänker du på eller? Tycker ändå de ser mindre ut.Det är möjligt, man kan väl räkna på det och jämföra om inte annat. Gillar tex gamla sm300 med raka bandhorn, rätt rejäla.
Den var udda, skitbraMin en stens Cheonggyecheon-ro.
Fenomenal!!Min en stens chrono.
Otroligt bra, och bra färgmatchning till tröjan!Min en stens chrono.
Är finishen, på visarna, på faktiska klockor så taskig som pressbilderna?Nytt släpp - OW 8001 COSC
Här är en bild på min gamla P-101 och även den hade samma sorts finish på visarna. Känns som ett medvetet val?Är finishen, på visarna, på faktiska klockor så taskig som pressbilderna?
De har en grovt borstad finish och känns enkla, men tycker de ser 'billigare' ut på bilderna än i verkligheten. (Har dock inte sett 8001 än)
Jag uppfattar det som ett medvetet val, att de ska se 'oldschool-grova' ut.
Diskuterar ni borstningen eller att de är kapade med en slö kniv?Här är en bild på min gamla P-101 och även den hade samma sorts finish på visarna. Känns som ett medvetet val?
Hm. Kanterna har jag missat. Du har rätt.Diskuterar ni borstningen eller att de är kapade med en slö kniv?
På dina bilder @Jeser90 har de samma borstning, men jämför kanterna.