• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om jag endast måste välja mellan följande, vilken hade ni valt?

  • SPC079

    Röster: 1 5.9%
  • SRPB43J1 Presage

    Röster: 6 35.3%
  • SNKL41

    Röster: 0 0.0%
  • SRPB43

    Röster: 10 58.8%

  • Totala väljare
    17
  • Enkät stängd .

Zeus

Omega
Just som ämnet heter, behöver en Seiko i dressigare stuk, helst med vit/ljusare urtavla då jag endast har klockor med mörka urtavlor.

Posta gärna era förslag om ni vill hjälpa mig välja - helst något för upp till högst 4-5000:- :)

Om inte annat får ni gärna tycka till i omröstningen ovan.

Mvh
Z



SPC079:
Screenshot 2019-03-13 at 13.37.11.png

SNKL41:
Screenshot 2019-03-13 at 13.37.42.png

SRPB43:
Screenshot 2019-03-13 at 13.40.16.png
 
Senast ändrad:

Zeus

Omega
Ja, var brukar ni inhandla era Seiko om det är via nätet? Chrono24? Creationwatches? Klockmaster? :)

Vilka sidor bör undvikas? Tillkommer tullavgifter alltid?
 

Ekberget

Cartier
Har handlat av klockmagasinet jag med. Inga bekymmer och tycker de håller låga priser, speciellt för att vara AD. Dock aldrig reklamerat eller returnerat något. Men du har ju säkert bättre garanti och ingen tull o moms.
 

skx001

Omega
Har köpt från CW 3 gånger, och funkat skitbra hittills. Snabb leverans och inget strul.
Har hört från andra att Klockmagasinet varit smidigt, men lite längre leverans än vanligt kände dem.

Någon som köpt från Gnomon?
 

Zeus

Omega
Har köpt från CW 3 gånger, och funkat skitbra hittills. Snabb leverans och inget strul.
Har hört från andra att Klockmagasinet varit smidigt, men lite längre leverans än vanligt kände dem.

Någon som köpt från Gnomon?

Ser alltid att de har bra priser. Hur mycket tillkom i tullen? :)
 

Zeus

Omega
Känns ju betryggande med en sida närmare Sverige, har handlat straps därifrån. Tycker dock priserna var dyrare än nödvändigt
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Har köpt från CW 3 gånger, och funkat skitbra hittills. Snabb leverans och inget strul.
Har hört från andra att Klockmagasinet varit smidigt, men lite längre leverans än vanligt kände dem.

Någon som köpt från Gnomon?
Jag har beställt från Gnomon några gånger (dock inga Seiko) och det har fungerat toppen. Senast beställde jag söndag kväll och hade paketet på utlämningsstället onsdag lunch. Med tanke på att de skickar från Singapore så är det minst sagt imponerande. De skickar för övrigt gratis med DHL-express om man köper klocka.
 

skx001

Omega
Jag har beställt från Gnomon några gånger (dock inga Seiko) och det har fungerat toppen. Senast beställde jag söndag kväll och hade paketet på utlämningsstället onsdag lunch. Med tanke på att de skickar från Singapore så är det minst sagt imponerande. De skickar för övrigt gratis med DHL-express om man köper klocka.
Då får jag testa det någon gång. Dem har lite Seiko modeller som jag är sugen på :)
 

D.Trump

Cartier
Har handlat av klockmagasinet jag med. Inga bekymmer och tycker de håller låga priser, speciellt för att vara AD. Dock aldrig reklamerat eller returnerat något. Men du har ju säkert bättre garanti och ingen tull o moms.
Håller med, köpt en seiko presage o dom hade bra pris och snabb leverans, men har inte testat dom för någon reklamation, dom kortar även länken om man vill.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är inte tullen på 4% av varans värde för klockor eller går det under en annan kategori än smycken?
Minns inte exakt, men jag har aldrig fått någon tullavgift specificerad vad jag minns. Tror det bakas in i administrationsavgiften, eller så är det en väldigt låg fast summa. Momsen är det jobbiga.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Minns inge exakt, men jag har aldrig fått någon tullavgift specificerad vad jag minns. Tror det bakas in i administrationsavgiften, eller så är det en väldigt låg fast summa. Momsen är det jobbiga.
Jag hade rätt fast ändå inte. Såhär står det för den specifika varukoden:
4,5% min 3,18 SEK/Styck max 8,47 SEK/Styck

Så med andra ord 4,5% men max 8kr och 47öre... :rolleyes:
 

Zeus

Omega
Fick följande mail precis ang reparation av en Seiko SPC079;

”Vi har nu fått ett kostnadsförslag från urmakaren gällande din seiko.
Din klocka behöver en ny boett samt montering av länk och detta kostar 2299 kr och tar ca 8 veckor pga restnotering hos seiko.”

Så inte värt detta! :stop:Frågade nu vad endast glasbyte hade kostat, någon som har någon aning om detta?:bag:

Bifogar bild på skadan nedan.
 

Bilagor

  • 196DD2B5-0443-4AC1-B3E1-2F8F3BEC450C.jpeg
    196DD2B5-0443-4AC1-B3E1-2F8F3BEC450C.jpeg
    112.1 KB · Visningar: 3

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fick följande mail precis ang reparation av en Seiko SPC079;

”Vi har nu fått ett kostnadsförslag från urmakaren gällande din seiko.
Din klocka behöver en ny boett samt montering av länk och detta kostar 2299 kr och tar ca 8 veckor pga restnotering hos seiko.”

Så inte värt detta! :stop:Frågade nu vad endast glasbyte hade kostat, någon som har någon aning om detta?:bag:

Bifogar bild på skadan nedan.
Det är ju det vi har sagt hela tiden. ;)
 
Topp