• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Om ni bara fick ha en enda klocka, vilken skulle det då bli?

Skulle förmodligen välja min nuvarande 16570 och köpa mig en jubileelänk att varva med.
IMG_20210317_120308_778.jpg

Om huset började brinna och jag bara hann rycka en klocka ur lådan (oklart varför jag inte kan ta hela lådan) skulle jag ta min GS quartz. Funkar till allt och flyger under radarn i de flesta sammanhang...
8AE3658A-D9B2-4981-AC1B-D6FAC8B22EAD.jpeg

Högst sannolikt en Patek Nautilus, eller inom rimliga gränser Kanske nån Breitling B01 chronomat alternativt en Rolex GMT master II Pepsi/Batman.

53F7765C-2685-4033-AAE5-10616B0A4BA7.jpeg

Inne på år 3 eller 4 som OWG men klassiska POn. Förvånad själv att jag inte velat byta den. Tänker väll ibland på andra klockor och det kommer säkert en kompis en dag i framtiden men att inte ha POn känns bara tomt och fel.

Hmm om man tar rubriken bokstavligt så innebär det väl att sälja dom klockor man har och ta lite sparpengar för att köpa klockan att härska över alla klockor. Och då blev det plötsligt mycket svårare än jag först tänkte. Då får man ju heller inte ha någon G-shock för trädgården eller någon dressare för Nobel middagarna så här snackar vi GADA på riktigt....Jag vete tusan faktiskt🤷. Återkommer om ett år när jag tänkt färdigt! 😁

Tillbaka
Topp