• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Om ni skulle gravera en keeper...

Galaxy

Guld
2-Faktor
...vad skulle ni då graverat? Ert namn och födelsedatum? Datumet då den köptes? Eller satsa på något lite vackrare, till exempel en jordglob (har för mig att någon på forumet har gjort detta)? Är själv lite sugen på att gravera en framtida keeper, och skulle behöva lite inspiration. :)
RolexExplorerWorldGlobe.jpg

Hade man varit adlig med en vapensköld hade det varit ganska häftigt också...
CrestArnold.jpg

Gravyrer är ball. Jag själv kan inte säga vad jag skulle göra, men NiklasArvid har en riktigt mysig gravyr på sin reverso.

För en tid sedan såg jag en totalgraverad 16520 på VRM. Tror att det är samma daytona som poormans har/hade till försäljning där boettlocket och lite av boettens baksida är fullständigt graverad av bestigna bergstoppar och dylikt. Jävligt jävligt ballt gravyrtema om det är den! Har försökt leta på VRM, men hittar den inte längre, men verkar vara samma? Proveniens så det sjunger om det i alla fall. Reverson och daytonan är 2 fräsiga exempel, så jag saxar en bild på en mallig gravyr från senaste Rolex Passion Meet så har jag bjussat på 3 flådiga ingraveringar
RPR_IMG_6762.jpg

jag har slutet av en dikt på baksidan av min Reverso, fick klockan i 5-årig bröllopspresent av frugan (...jag hade köpt den själv)

e.e. cummings lyckas på något sätt förklara det oförklarliga och underbara med kärleken i sin dikt "somewhere i have never travelled, gladly beyond":

somewhere i have never travelled,gladly beyond
any experience,your eyes have their silence:
in your most frail gesture are things which enclose me,
or which i cannot touch because they are too near

your slightest look easily will unclose me
though i have closed myself as fingers,
you open always petal by petal myself as Spring opens
(touching skilfully,mysteriously) her first rose

or if your wish be to close me, i and
my life will shut very beautifully, suddenly,
as when the heart of this flower imagines
the snow carefully everywhere descending;

nothing which we are to perceive in this world equals
the power of your intense fragility: whose texture
compels me with the colour of its countries,
rendering death and forever with each breathing

(i do not know what it is about you that closes
and opens; only something in me understands
the voice of your eyes is deeper than all roses)
nobody, not even the rain, has such small hands

Jag skulle gravera urverket så som det ser ut om det hade varit glasbaksida åsså skulle jag sätta mina initialer nånstans.

Har för mig att jag mailade JC Randel eller vad han heter, han som graverade jorden åt jolu och AIK märket skulle kosta typ 14k SEK +kostnaden för nytt boetttlock om man inte vill gravera på originalet...

Beror ju på vad det är för klocka. Det roligaste är ju om det har en personlig koppling och dessutom matchas ihop med klockan på något sätt.

Har för mig att jag mailade JC Randel eller vad han heter, han som graverade jorden åt jolu och AIK märket skulle kosta typ 14k SEK +kostnaden för nytt boetttlock om man inte vill gravera på originalet...

När jag var tonåring hade jag en kran. Inte en kran så som alkohol utan en kran med CNC-fräs. Kostade 100-200 kr så fick man fräsa vad man ville, han fixade till och med ritningen. Så mitt tips är att du fixar en kran.

Klockbudgeten kan väl aldrig ta slut???

Kollegan skulle också gravera in namn och datum i bröllopsklockan. Det slutade med bara datum när han fick prisuppgift...

Vänta och se, vänta och se.... ;) Eller nä det kan den kanske inte men den kan kraftigt försvagas under en övergående period:D

Tillbaka
Topp