• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om ni skulle gravera en keeper...

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
kuk.png

Kräver en ganska stor klocka för att få dit den i skala 1:1! ;)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag ska gravera min 43-årsklocka (25 år som vuxen). Förmodligen blir det någon tjänsteklocka-klassiker som typ "För nit och redighet". Kan också bli bara namn och datum. Oklart.


För övrigt angående gravyr:
"Min" handgravör tar 25 kr/bokstav och är grym. Han gör även mönster, så gravyr i guld/platina behöver inte bli dyrt alls. I stål måste man maskingravera, så det kan bli dyrare. Men, undrar om inte McGyver har tillgång till en maskin?
 

Kairo

Panerai
Jag ska gravera min 43-årsklocka (25 år som vuxen). Förmodligen blir det någon tjänsteklocka-klassiker som typ "För nit och redighet". Kan också bli bara namn och datum. Oklart.


För övrigt angående gravyr:
"Min" handgravör tar 25 kr/bokstav och är grym. Han gör även mönster, så gravyr i guld/platina behöver inte bli dyrt alls. I stål måste man maskingravera, så det kan bli dyrare. Men, undrar om inte McGyver har tillgång till en maskin?
Det är nog värt att betala dyrt för en perfekt utförd gravering än för lite för en halvbra. Det ska ju vara på din klocka för alltid, om du inte byter lock dvs.
 

McGyver

Rolex
Jag ska gravera min 43-årsklocka (25 år som vuxen). Förmodligen blir det någon tjänsteklocka-klassiker som typ "För nit och redighet". Kan också bli bara namn och datum. Oklart.


För övrigt angående gravyr:
"Min" handgravör tar 25 kr/bokstav och är grym. Han gör även mönster, så gravyr i guld/platina behöver inte bli dyrt alls. I stål måste man maskingravera, så det kan bli dyrare. Men, undrar om inte McGyver har tillgång till en maskin?


Har tyvärr inte tillsatsen för välvda ytor ännu men plant fixar maskinen utan problem!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Det är nog värt att betala dyrt för en perfekt utförd gravering än för lite för en halvbra. Det ska ju vara på din klocka för alltid, om du inte byter lock dvs.


Helt klart!
Sen finns det ju lite dyrare konstnärer, typ Michiko, men skillnaden upp till en bra (som sagt, 25/bokstav) känns försumbar.
 

Hugii

Audemars
När jag var tonåring hade jag en kran. Inte en kran så som alkohol utan en kran med CNC-fräs. Kostade 100-200 kr så fick man fräsa vad man ville, han fixade till och med ritningen. Så mitt tips är att du fixar en kran.

du kanske ska köpa en igen... snart kommer alla vilja ta bort sina gravyrer när flippsäsongen kommer igång :)
 

JesperO

Rolex
Tycker du verkligen det?
Jag upplever det snarare som rätt harmlös juvenil humor. Kul eller trist är upp till var och en. Men bottennivå? Näpp. Sämre än så här har vi haft det många gånger.

Ah, ren och skär nodtalgi... :)
I skolan roade sig studiekamrater med dylika alster - enda räddningen var att göra om den till en rymdraket...
Många rymdraketer i mina anteckningsböcker från den tiden :)
 
Topp