Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Guld är ganska mycket mjukare än rostfritt...Att gravera en ring med text kostar ju typ 200 pix. Hur kan det vara så mycket dyrare på en klocka?
Du kommer flippa....Eftersom min sub köptes som examenspresent så kommer jag gravera mina initialer och datumet jag får mitt diplom, om jag inte flippar.
Känns lite risky om den skulle bli stulen?
Det med adelsköld hade varit ball! Tråkigt bara att mitt namn har så fruktansvärt ful adelsköld...![]()
Du kommer flippa....
Det är nog värt att betala dyrt för en perfekt utförd gravering än för lite för en halvbra. Det ska ju vara på din klocka för alltid, om du inte byter lock dvs.Jag ska gravera min 43-årsklocka (25 år som vuxen). Förmodligen blir det någon tjänsteklocka-klassiker som typ "För nit och redighet". Kan också bli bara namn och datum. Oklart.
För övrigt angående gravyr:
"Min" handgravör tar 25 kr/bokstav och är grym. Han gör även mönster, så gravyr i guld/platina behöver inte bli dyrt alls. I stål måste man maskingravera, så det kan bli dyrare. Men, undrar om inte McGyver har tillgång till en maskin?
Jag ska gravera min 43-årsklocka (25 år som vuxen). Förmodligen blir det någon tjänsteklocka-klassiker som typ "För nit och redighet". Kan också bli bara namn och datum. Oklart.
För övrigt angående gravyr:
"Min" handgravör tar 25 kr/bokstav och är grym. Han gör även mönster, så gravyr i guld/platina behöver inte bli dyrt alls. I stål måste man maskingravera, så det kan bli dyrare. Men, undrar om inte McGyver har tillgång till en maskin?
Det är nog värt att betala dyrt för en perfekt utförd gravering än för lite för en halvbra. Det ska ju vara på din klocka för alltid, om du inte byter lock dvs.
Det här var väl ändå någon slags bottennivå för KS?
Helt klart!
Sen finns det ju lite dyrare konstnärer, typ Michiko, men skillnaden upp till en bra (som sagt, 25/bokstav) känns försumbar.
Tycker du verkligen det?Det här var väl ändå någon slags bottennivå för KS?
Tycker du verkligen det?
Jag upplever det snarare som rätt harmlös juvenil humor. Kul eller trist är upp till var och en. Men bottennivå? Näpp. Sämre än så här har vi haft det många gånger.
Tycker du verkligen det?
Jag upplever det snarare som rätt harmlös juvenil humor. Kul eller trist är upp till var och en. Men bottennivå? Näpp. Sämre än så här har vi haft det många gånger.
När jag var tonåring hade jag en kran. Inte en kran så som alkohol utan en kran med CNC-fräs. Kostade 100-200 kr så fick man fräsa vad man ville, han fixade till och med ritningen. Så mitt tips är att du fixar en kran.
Tycker du verkligen det?
Tycker du verkligen det?