• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega 1125 vs 1171

Asplund

Patek
2-Faktor
Morrn!

Kan någon Omegaguru förklara skillnaden mellan dessa två länkar? Vilken kom först? när? skillnad? bäst? härligast? rassligast?

Letat som satan på andra forum men hittar ingen som verkligen kan förklara.

Kör!

/Asplund
 

rogart-63

Patek
Så här tror jag att det är? Forskat lite :bookworm:. På den tidiga speedmastern som hade 19 mm luggar sitter det 1125 länk med 560 ändbitar . Senare kom 1171 länken med 633 ändbitar men på en del speedmasterss fanns även 1170 länk med 653 ändbitar . Dom olika länkarna kan även sitta på andra modeller som t.e.x seamaster f300 och seamaster memomatic m.fl .
 

Asplund

Patek
2-Faktor
För att förtydliga så vill jag veta vilken länk som är mest "korrekt" och sitter bäst på en FOIS.
Så här tror jag att det är? Forskat lite :bookworm:. På den tidiga speedmastern som hade 19 mm luggar sitter det 1125 länk med 560 ändbitar . Senare kom 1171 länken med 633 ändbitar men på en del speedmasterss fanns även 1170 länk med 653 ändbitar . Dom olika länkarna kan även sitta på andra modeller som t.e.x seamaster f300 och seamaster memomatic m.fl .

Det jag vill veta är egentligen vilket setup man ska gå på om man har en "First Omega In Space" och vill köpa sig en länk. Många kör på 1125 med 617 ends men det finns även folk som kört på 1171 men alla möjliga olika ends.
 

rogart-63

Patek
Är det den nyare modellen ? Som ser ut som den första månklockan . Den har väl 19 mm luggar och då bör ju 1125 vara snyggast . Å andra sidan syns 0,5 mm på varje sida inte särskilt mycket . Annars är väl länkarna i stort sett samma? Tror att 1125 har smalare spänne? Ska du ha det optimala ska du leta efter ett JB champion länk .
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Är det den nyare modellen ? Som ser ut som den första månklockan . Den har väl 19 mm luggar och då bör ju 1125 vara snyggast . Å andra sidan syns 0,5 mm på varje sida inte särskilt mycket . Annars är väl länkarna i stort sett samma? Tror att 1125 har smalare spänne? Ska du ha det optimala ska du leta efter ett JB champion länk .

Precis det är den. Jo lär väl vara 1125 men då är bara frågan vilka ändlänkar som passar bäst. Har skickat iväg frågan till Omega men tvekar på att jag får svar :(
 
Topp