• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega constellation dam - köpråd

Efter en del funderingar så har jag bestämt mig för att köpa en omega constellation (dam 25mm). Var inne i deras butik och provade denna som satt fint men då priset är betydligt lägre på andrahands marknaden tänkte jag köpa där.

Vad är rimligt pris? Och är det någon särskild modell jag ska hålla utkik efter i så fall/ något att undvika?

Bilagor

• IMG_3612.jpeg
    IMG_3612.jpeg
    609.6 KB · Visningar: 1
Efter en del funderingar så har jag bestämt mig för att köpa en omega constellation (dam 25mm). Var inne i deras butik och provade denna som satt fint men då priset är betydligt lägre på andrahands marknaden tänkte jag köpa där.

Vad är rimligt pris? Och är det någon särskild modell jag ska hålla utkik efter i så fall/ något att undvika?
De är fina, köpte en till min exfru en gång i tiden.

Beroende på vad du gillar men själv är jag svag för modellerna med briljanter i bezeln:

1746626289676.png

1465.71.00
1746626349663.png

Jag har ju mest kikat på 80/90-talare, och då brukar de hamna på 10-15’ om de är i bra skick.
Att hålla ögonen på, speciellt om de är >20 år är länken som kan bli lite tråkig (lite lös, glappig jämfört med nyare).

Tillbaka
Topp