• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Constellation

ScaniaTuna

Breitling
Jag har en klocka efter min farsa som jag borde och vill fixa till i möjligaste mån. Klockan fungerar men jag har ingen aning om hur pass exakt den går på ett dygn. Jag har väldigt lite koll på klockans värde men jag gissar att en service och byte av länken m.m närmar sig och kanske överstiger vad klockan är värd. Det hade varit kul med lite mer information om klockan så nu vänder jag mig till er experter.

IMG_0524.jpg
IMG_0525.jpg
 

Arsius11

Cartier
2-Faktor
Jag har en klocka efter min farsa som jag borde och vill fixa till i möjligaste mån. Klockan fungerar men jag har ingen aning om hur pass exakt den går på ett dygn. Jag har väldigt lite koll på klockans värde men jag gissar att en service och byte av länken m.m närmar sig och kanske överstiger vad klockan är värd. Det hade varit kul med lite mer information om klockan så nu vänder jag mig till er experter.

IMG_0524.jpg
IMG_0525.jpg

Ingen megaexpert, men tippar på att service hamnar på max runt 3000:-

Den klockan är HELT klart värd den investeringen, vare sig du väljer att behålla den (vilket jag definitivt tycker du borde) eller sälja. Tippar på att du lätt hade kunnat få runt 10k (förmodligen mer) för den på auktion.
 

Psykel

Patek
Ser ut som en pie pan. Dom brukar ligga på över 10.000 kr i fint skick numera, så jag tror absolut att den är värd en hyfsad slant efter service.
 

rogart-63

Patek
Skulle tro att den har ett rätt stort värde? Värdet på Pie pan modellen har stigit rejält sista åren. Se till att få den servad av nån kunnig urmakare och behåll den. Priserna lär inte sjunka.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Välkommen till KS! Helt klart värd att lägga några tusenlappar på. Denna klocka finns i en uppsjö av varianter. Någon mer kunnig kan säkert berätta mer exakt referens och årtal. Det finns väl annars serienummer på insidan av boettlocket. Kan vara bra att anteckna i samband med service.
 

Seagle

Omega
Har en liknande inlämnad på service/renovering just nu faktiskt, har inte fått exakt prisuppgift men det bör landa mellan 2,500-3,000:- enligt urmakaren. Som så många redan nämt så är klockan väl värd att kosta på då dessa är väldigt populära just nu :) Edit: Min klocka är en 168.004 med cal 561
 
Topp