• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Dark Side Of The Moon

Airbus

Guld
Friends Of KS
För mig har det tidigare varit helt otänkbart att ens titta på en urtavla där det står Speedmaster om den inte sitter på en månklocka. Men något har hänt. DSOTM har på något sätt bitit sig fast. Är det en jävla bra klocka som knappt går att repa med sitt keramikkropp? 9300-verk, inga dåliga saker. Någon med erfarenheter? Gasa eller bromsa?

Å andra sidan inte Metas så skiftas väl snart? Vänta borde man kanske men man kan få en med några år på nacken för runt 60 bananer...

Har en Månklocka också ska tilläggas...

Tycker den är riktigt ball! Är väl storleken som ev kan vara ett hinder (för mig iaf) men har inte provat den så vet inte hur den sitter. Hur som så är den cool!

För ett par år sedan kunde man få den för 65k efter rabatt via AD. Kör, om du har armarna. Rätt stor.

Finns det en version med månsten i? Dvs ser ut exakt som DSOTM men med glittrande urtavla.

Har antingen drömt det eller prövat en hos AD...

Bild saxat från nätet..

Grymt snygg
Omega-Speedmaster-Dark-Side-Of-The-Moon-New-Colors-aBlogtoWatch-21.jpg

Tycker Dark side ser och känns lite väl plastig. Grey side däremot är riktigt grym :)

Häftiga! Kan inte heller få ur skallen att jag vill ha en. Men inte jätteheta nu för tiden så betala inte för mycket.

Varför är de inte heta längre?
Har inget riktigt bra svar på det. Kan bara konstatera att dom inte syns så mycket på KS jämfört med -15/16. Kommer inte heller ut så många till salu och dom som gör det är uppenbart ganska svårsålda, iaf till det pris dom borde vara värda.

Men försök prova och kolla på dom till att börja med.

Har inget riktigt bra svar på det. Kan bara konstatera att dom inte syns så mycket på KS jämfört med -15/16. Kommer inte heller ut så många till salu och dom som gör det är uppenbart ganska svårsålda, iaf till det pris dom borde vara värda.

Men försök prova och kolla på dom till att börja med.
Vad borde de vara värda?

DSOTM och de andra iterationerna är riktigt coola!. Med hänsyn till plånboken är det väl bra att presentera de uppenbara nackdelarna och allmän skötsel där safirglaset är saftigt att byta, tror det ligger på nära 10k samt att en lugg kan knäckas om man tappar klockan. Keramiskt material är bra reptåligt men det går fortfarande att repa........på min förra Rolex sub 114060 fick jag inga repor på det keramiska inlägget men jag utmanade det inte mer än med tröjan och jackan.
Ang. glaset avhandlades det i en tråd här på KS?o_O. Kanske man kan få lite "good will" av Omega om man pajade boetten utan någon större yttre påverkan:D

Provade en svart med grym meteorit-tavla och jag upplevde den inte som jättestor trots mina 17,5-18cm handleder. Tycker det är härligt med svarta klockor och strap som har storlek i sig;). GSOTM, den gråa lär väl upplevas som större men är väl den som jag kan känna ser mer exklusiv ut för pengen och den är nog snyggast.
Om du har köttigare handled än vad jag har så hade jag gått på den gråa!!!!

Senast ändrad:
Berätta mer! Vilken är det du syftar på?
Kollade nu på Omegas hemsida och det var tydligen en GSOTM och inte svart!!!:D. Var iofs 1 år sedan jag provade den hos AD och den spelade mig nog ett spratt med att ändra färgen. Kändes ganska mörk i ena stunden och ljusare i en annan beroende på hur ljuset träffade. Är väl likt det svarta keramiska inlägget på Rolex subbarna som kan uppnå färgnyansen av ett alu-insert i olika ljusförhållanden. GSOTM kändes ändå inte stor på min handled av ca 17,5-18cm men jag gillar också lite storlek när man kör strap;)

GSOTM Meteorite.jpg

Kollade nu på Omegas hemsida och det var tydligen en GSOTM och inte svart!!!:D. Var iofs 1 år sedan jag provade den hos AD och den spelade mig nog ett spratt med att ändra färgen. Kändes ganska mörk i ena stunden och ljusare i en annan beroende på hur ljuset träffade. Är väl likt det svarta keramiska inlägget på Rolex subbarna som kan uppnå färgnyansen av ett alu-insert i olika ljusförhållanden.

GSOTM Meteorite.jpg

Alltså vafan.. Slutet av 2013 var jag hos en AD och prövade en DSOTM med månsten/meteorit tavla?
Säljaren nasade som fan om det och tavlan glittrade?

Har jag drömt det här? Eller fått någon psykos? Psyket snarast? Ljög säljaren?

Alltså vafan.. Slutet av 2013 var jag hos en AD och prövade en DSOTM med månsten/meteorit tavla?
Säljaren nasade som fan om det och tavlan glittrade?

Har jag drömt det här? Eller fått någon psykos? Psyket snarast? Ljög säljaren?
Jaså!?o_O
Du råkade kanske ut för samma fenomen som mig och trodde GSOTM var DSOTM:D

.......men var det ändå en svart med metorit-tavla jag provade!!!:eek:
Hur fan ska man ha det!!! hehe

Senast ändrad:
Var riktigt nära att slå till på meteoriten men passade pga utav läderbandet. Det var så jäkla stelt så klockan passade inte alls till mina små handleder. DSOTM med det mycket mjukare svarta bandet passade mycket bättre. Annars så är tavlan jäkligt fin på meteoriten.

Var riktigt nära att slå till på meteoriten men passade pga utav läderbandet. Det var så jäkla stelt så klockan passade inte alls till mina små handleder. DSOTM med det mycket mjukare svarta bandet passade mycket bättre. Annars så är tavlan jäkligt fin på meteoriten.
Kanske en Speedmaster Apollo Soyuz Anniversary Edition 2010 (ref.311.30.42.30.899.001) kan smaka istället?
Visserligen inte keramisk men nu när vi snackar gott om meteorit-tavlor:
Omega Speedmaster Apollo Soyuz.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp